کاهش ۳۰درصد برداشت گندم از سطح اراضی استان یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله جواد پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در سال جاری به علت سرمازدگی و طوفان حدود ۳۰درصد میزان برداشت گندم استان یزد کاهش داشته اظهار داشت: براساس سطح زیر کشت گندم استان که حدود ۹هزارهکتار بود و میزان متوسط برداشت که حدود۳.۲ تن در هکتار است پیش بینی برداشت حدود۳۰هزارتن گندم از سطح اراضی استان را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی ادامه داد: متاسفانه به علت طوفان، سرما و دیگر عوامل حدود ۳۰درصد میزان برداشت گندم استان کاهش یافت و احتمالا شاهد برداشت حدود ۲۰هزارو ۵۰۰تن گندم از سطح اراضی استان خواهیم بود.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه قیمت خرید در سال جدید برای هر کیلو گندم به صورت تضمینی ۱۱هزار و۵۰۰تومان و به صورت توافقی ۱۱هزار و۷۰۰تومان است تصریح کرد: براساس عملکرد سالهای قبل پیش بینی  میکنیم که در سال جاری حدود ۵هزارتن گندم مازاد کشاورزان استان توسط مراکز خرید سازمان جهاد کشاورزی خریداری شود.

,

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰درصد مبلغ خرید گندم کشاورزان از سوی دولت پرداخت و احتمالا ظرف چند روز آینده نیز مابقی مبلغ به حساب کشاورزان واریز خواهد شد گفت: شهرستانهای خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد به ترتیب بالاترین سطح زیر کشت گندم استان را به خود اختصاص داده اند.

,

شایان ذکر است: سطح کل اراضی زیر کشت استان در سال زراعی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) معادل ۱۱۰هزارو ۷۱۵هکتار بوده که از این مقدار ۲۵درصد را محصولات زراعی و ۷۳درصد را محصولات باغی و ۲درصد را محصولات گلخانه ای تشکیل داده اند.

,

انتهای پیام/ک

]
جواد پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از کاهش ۳۰درصد برداشت گندم از سطح اراضی استان به علت طوفان و خشکسالی خبرداد.