تحقق نیافتن اهداف عمرانی تا شکست پروژه شهرهای اقماری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صابری، کارشناس حوزه عمران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح دستاوردهای ایران در حوزه عمران در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: زیرساخت‌ها در حوزه عمران باید در چشم‌انداز ۱۴۰۴ جدی گرفته شود، به طوری که در برنامه چهارم این موضوع پیش‌بینی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده بود که تا پایان برنامه چهارم جاده‌ها به سمت شهرهای همجوار مانند مشهد، زاهدان و یزد باید دوبانده شود و برنامه ششم در حال پایان بوده و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
,
 
,
این کارشناس حوزه عمران عنوان کرد: مقرر شده بود زیرساخت‌ها در ورامین نیز انجام شود، اما تاکنون در حوزه راه و عمرانی عملیات اجرا نشده است.
,
 
,
صابری با بیان اینکه دولت‌های گذشته در حوزه راه و عمران ملزم به اجرایی کردن برنامه‌ها بودند، ادامه داد: این برنامه‌ها اجرا و محقق نشد، چراکه اعتبارات لازم به این موضوع اختصاص نیافت.
,
 
,
وی با بیان اینکه برنامه‌های چهارم در حوزه عمرانی و راه‌سازی محقق نشده است، تصریح کرد: دولت‌ها در حوزه عمرانی ضعف داشته‌اند و موفق نشده‌اند به اهداف که در افق ۱۴۰۴ ترسیم شده بود عمل کنند.
,
 
,
عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اینکه با این شرایط با تحقق نیافتن برنامه چهارم در حوزه عمرانی و راه‌سازی اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیز به طور کامل اجرایی نشده است، یادآور شد: دقیقاً. اگر بخواهیم درصد بگیریم ۵۰ تا ۶۰ درصد در این زمینه موفق بوده‌ایم و هنوز تا دستیابی به ایده‌آل فاصله داریم.
,
 
,
صابری در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه راه روستایی به اهداف خود در افق ۱۴۰۴ دست یافته‌ایم؟ چنین توضیح داد: در زمینه راه روستایی به اهداف نزدیک شده‌ایم و در حوزه سدسازی نیز تا حدودی به دستاوردهایی رسیده‌ایم.
,
 
,
وی در زمینه شهرهای اقماری نیز تأکید کرد: در این زمینه به اهداف تعریف شده دست نیافته‌ایم و برای تمرکز روی کم شدن جمعیت شهرهای بزرگ و پیوستن این جمعیت به شهرهای اقماری نیاز به مطالعه و کار جدی داریم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
کارشناس حوزه عمران با اشاره به تحقق نیافتن اهداف عمرانی در افق ۱۴۰۴ گفت: پروژه ساخت شهرهای اقماری نیز به بن‌بست خورده است.