شیوه‌های قدیمی اکران دیگر جواب نمی‌دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد خزاعی در این جلسه با اشاره به وظایف و مأموریت‌های شورای راهبردی عنوان کرد: شورای راهبردی نه قصدی برای دخالت در امور شورای صنفی نمایش دارد و نه در تعریف وظایف آن چنین چیزی دیده شده است، بنابراین، شورای صنفی باید با قدرت و تدبیر صحیح و حساب شده در جهت ایجاد عدالت در امر اکران، جذب حداکثری مخاطب، برنامه‌ریزی جدول زمانبندی نمایش فیلم‌ها و رونق سالن‌های سینما اقدام کند به عنوان یک شورای تخصصی و مشرف بر مسئله مهم اکران و مستقل است.

,

وی ضمن تشکر از همکاری صنوف سینمایی برای تشکیل شورای صنفی نمایش و آرزوی موفقیت برای شورا تصریح کرد: شورای صنفی نمایش مستقل عمل می‌کند و قطعاً در راستای تقویت و ارتقای چرخه اکران، حمایت سازمان سینمایی را در کنار خود خواهد داشت.

,

در ادامه همایون اسعدیان دبیر جدید شورای صنفی نمایش نیز نکاتی درباره ضرورت‌های اکران و لزوم نگاه واقع‌بینانه به شرایط جامعه و مخاطبان سینما با در نظر داشتن جذب مخاطب بیشتر مطرح کرد.

,

وی با اشاره به ضرورت طراحی شیوه‌های جدید و خلاقانه اکران در شرایط اجتماعی پساکرونا بیان کرد: حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ فیلم پشت خط اکران هستند. همه اعضای شورای صنفی معتقدیم که در این وضعیت نمی‌توان به شیوه‌های قدیم و مثلاً بر اساس کف فروش، فیلم‌ها را اکران کرد و باید راهکارهای جدید را متناسب با وضعیت بحرانی اکران و سینما در نظر بگیریم، چون به هر حال مردم در شرایط اقتصادی فعلی کمتر به سینما می‌روند و نیاز به یک عزم و همیاری عمومی است تا مردم دوباره به سمت سینما برگردند.

,

وی ادامه داد: این کار نمی‌تواند در حد یک شورای صنفی یا چند پخش‌کننده و تهیه‌کننده دنبال شود و به همکاری کلان سازمان سینمایی و نیز دیگر دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد تا از راه حل‌هایی که ما به آن‌ها فکر کرده‌ایم حمایت کنند. ما در این مسیر به همراهی کامل صدا و سیما برای پخش تبلیغات تمامی فیلم‌ها نیاز داریم و هر آنچه را در شورا تأیید شود، برای عملیاتی شدن و نجات وضعیت فعلی اکران، از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلویزیون، شورای راهبردی اکران و نیز مؤسسه سینماشهر پیگیری می‌کنیم تا به این وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ی سینما آرامش دهیم.

,

دبیر شورای صنفی نمایش از ارائه یک بسته پیشنهادی جدید به شورای راهبردی خبر داد که با استقبال همه اعضای شورای راهبردی در راستای هم افزایی برای رونق و تقویت چرخه اکران و اقتصاد سینما قرار گرفت.

,

پیگیری و رایزنی جدی درباره تبلیغات فیلم‌های سینمایی به‌ویژه از طریق تلویزیون و پلتفرم‌ها، برپایی جلسات هم‌افزایی و همفکری با مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی درباره بازرسی از سینماها و ایمن‌سازی سالن‌ها جهت تصمیم گیری برای مراقبت بیشتر از سالن‌ها و نحوه ایمن‌سازی حداکثری از جمله مصوبات این جلسه شورای راهبردی اکران بوده است.

,

همچنین در این جلسه مقرر شد طی فراخوان تخصصی بین جامعه سینمایی، طرح‌های کلان پیشنهادی برای ایجاد تغییر و تحول در سینما و شرایط و شیوه‌های اکران دریافت شود تا در کمیته تخصصی این شورا مورد ارزیابی و مطالعه و استفاده قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش در جلسه شورای راهبردی اکران بیان کرد که همه اعضای شورای صنفی معتقدیم در این وضعیت نمی‌توان به شیوه‌های قدیم و مثلا بر اساس کف فروش، فیلم‌ها را اکران کرد.