سانسور خبرنگاران از برگشت اعتبارات جلوگیری نمی‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس از وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه انعکاس مشکلات و بیان دغدغه‎های مردم است اما اخیرا در اقدامی نچندان جالب فعالان خبری از ورود به مهمترن نشست استان یعنی شورای برنامه ریزی محروم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بعد از انتشار و انتقاد گسترده رسانه های خبری کهگیلویه و بویراحمد از برگشت خوردن اعتبارات استان مسئولان تصمیم گرفتند تا از ورود خبرنگاران به نشست های شورای برنامه ریزی استان جلوگیری کنند.

,

عصر امروز نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود تا آخرین وضعیت برگشت اعتبارات محرومترین استان کشور از نگاه دیدبانان نظام و زبان گویای مردم پنهان بماند و مشخص نباشد توسعه استان به چه سمتی پیش خواهد رفت.

,

در موقعیتی که خبرنگاران بدون برخورداری از امنیت شغلی مناسب و با وجود نگرانی از وضعیت معیشتی خود، برای اعتلای فکر و فرهنگ جامعه ایثارگری می‌کنند مسئولان با سانسور خبرنگاران بدون شک تهدیدی برای توسعه استان هستند چرا که نقد خبرنگاران به مسئولان و استان خیر می رساند و باعث تحرک و توسعه می شود.

,

پیشتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در آخرین نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: از ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نقد تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به ۹ دستگاه اجرایی استان، ۴۳۳ میلیارد تومان جذب شده و ۴۲۶ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان هنوز جذب نشده در حالی که یک ماه تا پایان سال مالی باقی مانده است.

,

شهابی نسب اظهار کرد: همچنین از مجموع ۷۰۶ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه استان که با ۸۲ دستگاه استان موافقت‌نامه مبادله شده تاکنون ۴۳۴ میلیارد تومان از این میزان جذب شده و ۲۷۱ میلیارد تومان جذب نشده است و در صورت جذب نشدن از سوی دستگاه‌های متولی، احتمال برگشت وجود دارد.

,

شکی نیست که با سانسور خبرنگاران و عدم آگاهی مردم نمی توان از برگشت این اعتبارات جلو گیری کرد و مدیران باید طوری برنامه ریزی کنند تا اعتبارات به خزانه برگشت نخورند و اگر این اتفاق رخ داد نشان از ضعف یک مدیر و اجحاف در حق کهگیلویه و بویراحمد محروم است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
انتقاد گسترده رسانه‌های محلی کهگیلویه‌وبویراحمد در عدم جذب اعتبارات باعث شد تا مسئولان با سانسور رسانه‌ها از ورودشان به شورای برنامه‌ریزی جلوگیری کنند.