لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای ورود گردشگران به جشنواره توت‌فرنگی در شیان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ در سومین جشنواره بزرگ توت‌فرنگی در روستای شیان، گفت: در همه جای ایران، توت‌فرنگی را به نام کردستان می شناسند و حق آن است که این محصول توت محلی و شیانی نامیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

استاندار کردستان تلاش زنان و مردان روستای شیان را در تولید و برداشت توت‌فرنگی قابل تقدیر خواند و افزود: صنایع تبدیلی یکی از مهم‌ترین نیازهای بخش کشاورزی استان است و هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند حمایت ویژه می‌شود.

,

زارعی‌کوشا، یادآور شد: برنامه‌ای برای حضور مدیران در بخش‌های مختلف استان طراحی شده است و اولین بخشی که جلسه شورای برنامه‌ریزی را در آنجا برگزار می‌کنیم بخش سیروان و روستای شیان خواهد بود.

,

, ,

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، هم گفت: مسیر توسعه کردستان از گردشگری  کشاورزی می‌گذرد و زمانیکه هورامان ثبت جهانی شد بخش سیروان به‌عنوان مرکز اصلی فرهنگی هورامان معرفی شد.»

,

محسن فتحی، اظهار کرد: «تا زمانی‌که مردم پای کار نباشند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و توسعه زمانی معنا می‌یابد که مردم درگیر شوند.

,

, ,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، نیز با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در این استان، گفت: کردستان ظرفیتی ویژه در حوزه گردشگری کشاورزی دارد.

,

یعقوب گویلیان، با بیان این‌که روستای هدف گردشگری شیان برای سومین‌بار میزبان این جشن بزرگ است، اظهار کرد: این استان دارای محصولات فراوانی است و باید برای سایر محصولات مانند انار، گردو و توت سفید نیز جشنواره برگزار شود.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: گردشگری کشاورزی به‌عنوان راهکاری برای رشد و پیشرفت روستاها و بهبود معیشت مردم می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشاورزان و ارتقاء سطح درآمد آنان باشد.

,

وی عنوان کرد: این جشنوار‌ه‌ها  یک فرصت و امتیاز است تا  بتوان به‌صورت تخصصی در زمانی مشخص و با همکاری آژانس‌های خدمات مسافرتی نسبت به جذب تورهای گردشگری اقدام شود.

,

گویلیان، همچنین از برگزاری جشنواره عکس توت‌فرنگی در کردستان خبر داد و گفت: اولین جشنواره عکس توت‌فرنگی به‌همت این اداره‌کل و موسسه هنری خانه عکاسان کردستان و همچنین با همکاری بخشداری سیروان و آموزشگاه فنی حرفه‌ای هوزان، مردادماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
استاندار کردستان، بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها، فراهم شدن شرایط و بهره‌برداری از امکانات برای ورود مهمانان و گردشگران به جشنواره توت‌فرنگی در روستای هدف گردشگری شیان تاکید کرد.