اولین تصویر از بازیگر نقش «سلمان فارسی»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه­ ای ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس؛ شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و... از مکان هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلم­برداری در آن صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای سال جاری، تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه؛ کاخ سناتور خاروس و بخش­های داخلی کلیسا بود و پس از وقفه­ای یک ماهه، فیلم­برداری در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. ادامه این سکانس ها که مربوط به قصر خاروس است، در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.

,

, ,

طبق زمان­بندی، فیلم­برداری سکانس­ های مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروان­سرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تا کنون، کشور ارمنستان، اصلی­ترین مقصد برای ضبط بخش­های باقی­مانده از فصل بیزانس است. اگر فرآیند تولید مطابق با برنامه­ریزی کنونی پیش برود، بیزانس (که فصل میانی سریال محسوب می­شود) پس از کوششی ۳۶ ماهه، در اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان می­رسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران را آغاز خواهند کرد.

,

تا کنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.  

,

, ,

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و...) و حدود ۱۵۰۰  بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

,

متأسفانه چند روز پیش یکی از بازیگران خارجی این پروژه، هشام رستم، درگذشت. سکانس­ های سلمان فارسی، واپسین یادگارهای تصویری این هنرمند اهل تونس بود.

,

, ,


گفتنی است نقش این بازیگر فقید در سریال به پایان رسیده بود و نیازی به حذف بخش­های آتی، ضبط دوباره یا ادامه کار با بازیگری دیگر و تمهیداتی از این دست نیست.

,
,

داود میرباقری در یادداشتی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت وی از زحمات این هنرمند تقدیر کردند.

,

هم­زمان با تولید این سه فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گران­قدر، روایتی­ است از ایران ِعهد ساسانی، جست و­جو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه عظیم، وقایع ِپس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی­ گیرد.

,

انتهای پیام/

]
همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در شهرک دفاع مقدس، از تصویر علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش «سلمان فارسی» رونمایی شد.