مبارزه بیولوژیک آفات نیازمند حمایت‌های ویژه است/ محصولات تولیدی با کنترل بیولوژیک آفات، سالم‌ترند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه کنترل بیولوژیک آفات یا بازداری زیستی آفت‌ها در کشاورزی روشی است که سبب کاهش جمعیت آفت‌ها به وسیلهٔ دشمنان طبیعی می‌شود، اظهار داشت: روش‌های کنترل آفات در این مبارزه استفاده از حشرات و کرم‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این روش برای محل‌هایی مثل گلخانه‌ها و محیط‌های بزرگ مصنوعی مناسب است، افزود: کنترل بیولوژیک روشی است که با عکس‌العمل محیطی بین موجودات زنده آفات را کنترل می‌کند.

,

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه روش مبارزه بیو‌لوژیک مصرف سم را در محصولات کشاورزی کاهش می‌دهد، گفت: این روش مبارزه یک روش اقتصاد مقاومتی نیز محسوب‌ می‌شود چرا‌که دیگر مجبور به خروج ارز برای وارد کردن سم نخواهیم بود و علاوه بر اینکه محصولات تولیدی از سلامت بیشتری نسبت به محصولاتی که در آنها سم استفاده شده است، دارد.

,

وی با بیان اینکه البته کارایی روش کنترل بیولوژیک آفات ۱۰۰ درصدی نیست، تصریح کرد: این روش مبارزه، یک روش تلفیقی در کنار سایر روش‌های زراعی و غیر شیمیایی مانند استفاده از جلب کننده‌های آفت است.

,

بلالی با بیان اینکه استارت کنترل بیولوژیک در استان زده شده و برای کرم گلوگاه انار و مینوز گوجه‌فرنگی سال گذشته بکار گرفته شد، گفت: اما این امر مستلزم حمایت‌های ویژه است و تا زمانی حمایت‌ها انجام نشود نمی‌توان به صورت گسترده از آن استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه روش مبارزه بیو‌لوژیک مصرف سم را در محصولات کشاورزی کاهش می‌دهد، گفت: محصولات تولیدی در این روش مبارزه از سلامت بیشتری نسبت به محصولاتی که در آنها سم استفاده شده دارد.