تحقق ۲۶ درصدی تعهد خراسان جنوبی در ساخت صحن امام باقر(ع) در حرم کاظمین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، موسی جوینده شب گذشته در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: در بحث اربعین حسینی تاکنون اقدامات شایسته ای با همکاری دستگاه های اجرایی صورت گرفته است و سه تیم در زمینه شبکه آب و فاضلاب، انتقال انبار و مباحث زیرساختی در حال فعالیت در سایت کاظمین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی حضور بالغ بر چهار میلیون زایر در اربعین حسینی سال جاری، گفت: با توجه به گرمای هوا در این ایام تأمین امکاناتی از جمله یخ ساز، سردخانه، پنکه مه پاش و نصب ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تورهای سایبان برای جلوگیری از گرما‌زدگی زائران در سایت کاظمین و همچنین آرد مورد نیاز موکب های نانوایی در دستور کار است.

,

وی در ادامه ساخت صحن حضرت امام محمد باقر(ع) در کاظمین اشاره کرد و افزود: شش استان معین شامل خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس، اصفهان برای اجرای پروژه انتخاب شده اند که دبیرخانه آن در این استان مستقر است.

,

جوینده خاطر نشان کرد: با همت مردم خیر استان در سه ماهه سال جاری ۲۶ درصد از تعهد خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام باقر(ع) در حرم کاظمین محقق شده است.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح های مختلفی برای اربعین و ساخت عتبات عالیات و ساخت زائرسرای رضوی در حال اجرا داریم، افزود: امسال به جهت نزدیکی سایت خراسان جنوبی به حرم مطهر امامین جوادین از آب شرب با کیفیت و برق این حرم مطهر برخوردار خواهیم بود.

,

وی بیان کرد: براساس ماده ۹۷ برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به اختصاص بودجه برای اربعین و تأمین نیازهای زائرین امام رضا(ع) است.

,

جوینده به ساخت زائرسرای محرومین خراسان جنوبی در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: تاکنون سه طبقه اجرای شده که عنایت ویژه در اختصاص بودجه نقدی را می طلبد تا بتوانیم فاز دوم که شش طبقه باقی مانده است را آغاز کنیم.

,

انتهای پیام/

]
جوینده از تحقق ۲۶ درصدی تعهد خراسان جنوبی در سه ماهه سال جاری برای ساخت صحن امام باقر(ع) در حرم کاظمین خبر داد.