نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دا‌م‌های قربانی در خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن عید قربان ۵۹ تیم نظارتی دامپزشکی در استان فعال خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۷ تیم به صورت ثابت و ۳۲ تیم به صورت سیار بحث نظارت بر ذبح دام در این روز را بر عهده خواهند داشت.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این تیم های نظارتی شامل ۲۶ نفر دامپزشک و ۶۲ بازرس بهداشت گوشت هستند و ۱۴ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

,

اصغرزاده با اشاره به تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی ۱۲ کشتارگاه آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان هستند و در زیرکوه کشتارگاه وجود ندارد و کشتار در محلی که با هماهنگی دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان های ذیربط انتخاب شده تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد.

,

وی یادآور شد: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت این کشتارگاه ها در استان آغاز می شود و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی متذکر شد: به خاطر خطر بیماری های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آلوده سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود و همکاری مناسب با نیروهای دامپزشکی را داشته باشند و گوشت باید پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

,

انتهیا پیام/

]
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دا‌م‌های قربانی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.