افزایش ۷۹ درصدی اعتبارات شهرستان تربت حیدریه در سال جاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ملک ابادی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان و دبیر کمیته برنامه ریزی تربت حیدریه صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: امسال برای تربت حیدریه ۵۱ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با توجه به پیگیری مسوولان این شهرستان با رشد ۷۹ درصدی مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در این توزیع اعتبارات، اعتبارات سفر هیات دولت و استاندار و زیارت مزید بر افزایش شده به طوری که ۴۸ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات تملک دارایی و نفت و بیش از ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات زیارت اختصاص خواهد یافت.

,

ملک آبادی با بیان اینکه امسال هزار و ۹۴ میلیارد تومان بین ۳۳ شهرستان استان توزیع می شود، گفت: از این میزان اعتبارات و با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع مبلغ ۲۰۲ میلیارد تومان به توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است.

,

۸۳ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان تربت حیدریه جذب شده است

, ۸۳ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان تربت حیدریه جذب شده است,

کریمی، معاون عمرانی فرماندار گفت: از مجموع ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان در حوزه تملک دارایی، نفت، متوازن، محرومیت زدایی و سایر اعتبارات مبلغ ۸۳ میلیارد تومان تخصیص و جذب شده که بیشترین آن متعلق به فرهنگ و ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی است.

,

وی تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی پارسال ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات از محل تملک دارایی استانی و نفت را توزیع کردیم و اعتبارات توازن، محرومیت زدایی و سایر اعتبارات در طول سال ابلاغ شد.

,

کریمی بیان کرد: در حال حاضر که سال مالی تا ۳۱ شهریور تمدید شده اعتبارات این شهرستان از محل استانی ۱۰۰ درصد، نفت ۲۵ درصد، متوازن ۲۵ درصد و بقیه اعتبارات هم به نسبت خود ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

,

معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: پارسال اعتبار ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و استانی اختصاص یافته که با اعتبارات توازن و سایر اعتبارات مصوب پایان سال به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید که از این میزان ۸۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

,

کریمی افزود: از این میزان اعتبارات، ادارات فرهنگ و ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی و ورزش و جوانان به ترتیب با ۳۵ و ۲۱ و ۶ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

,

وی گفت: اعتبارات کل استان افزایش ۲۱ درصدی داشته که تربت حیدریه به لحاظ پیگیری ها و سهم استان از اعتبارات سفر هیات دولت و اعتبارات زیارت در این خطه افزایش ۷۹ درصدی یافته است.

,

معاون فرماندار تربت حیدریه اظهار کرد: از محل اعتبارات هفت پروژه در حوزه جهادکشاورزی، آبخیزداری و منابع طبیعی و بنیاد مسکن در سر جمع اعتبارات ما تاثیر گذار بوده اما متاسفانه در سال ۱۴۰۱ شهرداری ها اعتباراتشان از سرجمع تمام دارایی ها حذف شده و شهرداری های کوچک و تازه تاسیس که درآمدی ندارند نگران این موضوع هستند.

,

یک پروژه را تمام کنید، سراغ پروژه بعدی بروید/مدیران دستگاهها از نشستن در اداره نمی توانند بودجه و اعتبار بگیرند

, یک پروژه را تمام کنید، سراغ پروژه بعدی بروید/مدیران دستگاهها از نشستن در اداره نمی توانند بودجه و اعتبار بگیرند,

زنگنه، نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای برنامه ریزی شهرستان باید حداقل چند اولویت مهم را مطرح و بر اساس آن در استان و در سطح کشور بدنبال تخصیص اعتبار و گرفتن بودجه باشند، در غیر این صورت با ریز کردن بودجه ها به جایی نمی رسیم و فعالیت ها و پروژه ها ابتر و نیمه تمام می ماند.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب و برق مهمترین اولویت است که باید حل شود، گفت: قوانین برنامه ریزی ناهماهنگ و بعضاً همدیگر را نقض می کنند اما مسوولان شهرستان اولویت سنجی کنند و ظرف یک مدت معین آن اولویت و پروژه را به اتمام برسانند.

,

زنگنه خطاب به روسای دستگاههای اجرایی گفت: بودجه گرفتنی است و دادنی نیست، لذا مدیران دستگاههای اجرایی از نشستن در اداره نمی توانند بودجه بگیرند، لذا خوب است مصوب کنیم هر مدیر با یک برنامه و نیاز سنجی مناسب سه ماه یکبار به تهران و هر ماه یک بار به مشهد برود و برای گرفتن اعتبار با مدیران بالادستی چانه زنی و سهم دستگاه خود را مطالبه کنند.

,

علی اکبر کی پور فرماندار تربت حیدریه گفت:کمیته برنامه ریزی در سال باید چندین بار تشکیل شود و در آن پیگیر جذب اعتبارات و بودجه باشند و برای فعالیت ها و پروژه ها نیز نیاز سنجی و در داخل شهرستان متوقف نشوند و برای آن تا تهران پیگیر باشند.

,

وی تصریح کرد: سال مالی جدید تا ۳۱ شهریور تمدید شده و مدیران می دانند چه میزان تاکنون جذب کردند و در این مدت تلاش کنند جذب اعتبارات خود را به حداکثر برسانند.

,

کی پور افزود: جلسات بعدی کمیته برنامه ریزی باید بصورت کارگروهی و تخصصی تر برگزار شود اما بخش مهم این جلسات پیگیری و رایزنی های مدیران دستگاههای اجرایی را می طلبد

,

انتهای پیام/

]
ملک آبادی گفت: امسال برای تربت حیدریه ۵۱ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، نفت و زیارت بودجه در نظر گرفته شده که با توجه به پیگیری مسوولان این شهرستان با رشد ۷۹ درصدی مواجه شده است.