پیگیری جدی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال جاری، اظهارکرد: باتوجه به کمبود نیروی انسانی تخصصی و کارشناسی در دستگاه های اجرایی، مدیران کل با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی از طریق ستاد وزارتخانه های مربوطه، پیگیری لازم را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن بیان شرایط اقتضایی استان به سازمان اداری و استخدامی کشور، موضوع بازنگری در سهمیه های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه های اجرایی را دنبال نماید.

,

وی بر ضرورت بازنگری در سهمیه های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه های اجرایی استان نیز تأکید کرد.

,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت اعمال آیین نامه اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی، اطلاعات، مدارک و مستندات کارکنان ایثارگر مشمول تبدیل وضعیت استخدامی را در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی ثبت نمایند.

,

قناعت اظهار داشت: به منظور نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی و نیز تقدیر از دستگاه های برتر در عرصه خدمتگزاری، ستاد جشنواره شهید رجایی استان فعال شود.

,

وی ادامه داد: امسال علاوه بر لحاظ شاخص های مندرج در بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در ارزیابی دستگاه ها، موضوعاتی همچون عملکرد دستگاه در زمینه اجرا و تحقق شعار سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اجرا و تحقق مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها نیز ارزیابی شوند.

,

به گفته وی؛ مواردی از جمله بهبود و تسهیل محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال، اجرای فرهنگ سازمانی (توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب) و نیز توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی نیز در شاخص های ارزیابی دستگاه ها لحاظ شوند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز بر برگزاری منظم جلسات شورای راهبری و کارگروه های توسعه مدیریت دستگاه ها بر اساس معیارها و اصول مرتبط با تشکیل کارگروه استانی به صورت منظم و فصلی تأکید نمود.

,

«حمید جهانشاهی» متذکر شد: ثبت و به روز رسانی احکام کارکنان در سامانه پاکنا و شناسایی اولویت ها و برنامه های عملیاتی بهره وری در دستگاه های اجرایی استان نیز باید به صورت منظم انجام شود.

,

شایان ذکر است: در پایان این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر بین اعضاء، پیرامون فعال شدن ستاد جشنواره شهید رجایی استان، بازنگری ساختار و تاپ چارت دستگاه های اجرایی و ادامه فرآیند تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران شاغل در سال ۱۴۰۱ و نیز فعالسازی کمیته بهره وری دستگاه ها در راستای تدوین برنامه های عملیاتی ارتقاء بهره وری بر اساس اسناد آمایش سرزمین و رویکرد دانش بنیان، اشتغال آفرین و نوآور مصوباتی اتخاذ شد.

,

انتهای پیام/

]
قناعت بر پیگیری جدی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی تأکید کرد.