ضرورت توجه به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت مقدس سربازی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر عزیز نصیرزاده در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، به نقش و جایگاه سربازان در نیروهای مسلح پرداخت و گفت:‌ یکی از مهمترین مسائل فعلی ما در مورد سربازان اشتغال آنان پس از پایان دوره خدمت سربازی است. این موضوع مورد تاکیدفرمانده معظم کل قوا نیز قرار دارد و ما هم نباید به هیچ عنوان درباره این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح یکی از دلایل این مشکل را نبود مهارت برشمرد و تصریح کرد:‌ این یک ضعف است. ما در مدارس و دانشگاه‌هایمان مهارت را آموزش نمی‌دهیم و مدرک‌گرا شده‌ایم. این رویه باید تغییر کند و در همین راستا نیز ما در ستاد نیروهای مسلح قصد داریم نسبت مهارت به تئوری را ۷۰ به ۳۰ کنیم. ما می‌خواهیم سربازان را به افرادی ماهر تبدیل کنیم.

,
,

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی مهارت در کشور تاسیس شد، گفت:‌ خوشبختانه مدتی است که این شورا تشکیل شده است. از سوی دیگر دستورالعمل‌های مهارت آموزی نیز نوشته شده است.

,


نصیرزاده با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی به سربازان اظهارکرد:‌ ما در نیروهای مسلح با ۲۶ نهاد، سازمان و دستگاه تفاهمنامه همکاری امضا کردیم. همچنین بیش از پنج هزار محیط واقعی کار ایجاد کردیم تا سربازان در محیط‌های واقعی مهارتی را فرابگیرند. 

,
,

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم ما مهارت آموزی است، گفت: در قرارگاه مهارت آموزی سربازان قبل، حین و بعد از سربازی نیز مورد رصد قرار می‌گیرند، تا بتوانند شغلی مناسب و متناسب با روحیه و مهارت خود بیابند.

,

انتهای پیام

]
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر ضرورت توجه به اشتغال سربازان پس از پایان دوره خدمت سربازی تاکید کرد.