اجرای طرح بصیرت عاشوایی در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست خبری طرح ملی بصیرت عاشورایی در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: باتوجه به اینکه یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه موضوع احیا و رسیدگی به موقوفات، توسعه بقایای متبرکه است، مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بقایای متبرکه از تاریخ هفت مرداد الی ۱۸ مرداد اجرایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری امام حسین(ع) از عصر جمعه همزمان با نخستین شب ماه محرم آغاز و تا روز سه شنبه ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: براین اساس در ۶۰ بقعه متبرکه استان طرح بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.

,

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه در ایام محرم یک سری برنامه های عمومی شامل اطعام عزادارن، سخنرانی، عزاداری برگزار می شود، گفت: امسال علاوه بر این ویژه برنامه ها و آیین غبارروبی و تعویض پرچم امامزادگان استان، برنامه احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورا، ویژه برنامه بانوان همایش رهروان زینبی نیز اجرا خواهد شد.

وی به راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه اشاره کرد و گفت: از فردا روضه های خانگی با حضور مبلغان در محلات برگزار می شود، همچنین سیاه پوش کردن هر کوچه با یک پرچم در برنامه کاری قرار گرفته است.

,
,
,

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: برای ایام محرم ۱۲ مبلغ به استان اعزام و ۱۸ مبلغ بومی به بقای متبرکه اعزام می شوند.

,

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف، اجرای نیات واقفان است، گفت: در همین راستا برای کمک به هیئت های مذهبی، نمایشگاه عرضه مواد غذایی برای ارائه محصولات با کمترین قیمت از ابتدای ماه محرم دایر می شود.

,

حجت الاسلام صفری همچنین به اجرای طرح قرار دوزادهم اشاره و اظهارکرد: دوزادهم هر ماه به نیت سلامت امام زمان(عج) بسته های غذایی در استان توزیع می شود که از ابتدای سال این طرح آغاز شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: این طرح در تیرماه در قالب توزیع نان صلواتی اجرا شد و در مرداد ماه که بحث تامین و گرانی دارو مطرح است این طرح در راستای تامین دارو و درمان نیازمندان به ویژه معتادان که تصمیم به ترک گرفتند، انجام می شود.

,
,
,

وی بیان داشت: سال گذشته در موضوع شمیم حسینی در کل استان به ۴۵ هیئت و ۶۵ مسجد  کمک شده که مجموع این رقم ها حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

,

حجت الاسلام صفری  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی ضمن در تمام شهرستان ها برگزار می شود، گفت: همچنین استان در مرز مهران با همکاری ۶ استان از ۱۶ تا ۲۶ شهریور به اطعام و اسکان زائران می پردازد  و در کربلا نیز هماهنگی برپایی یک موکب فرهنگی در دست اقدام است.

,

وی ادامه داد: سال گذشته از یک هزار و ۵۹۲ موقوفه ۷۸ درصد که درآمد داشتند اجرای نیات انجام شد.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است که ۲۲ درصد به جهت اینکه مستأجران اجاره پرداخت نکرده اند، نتوانستیم اجرای نیات داشته باشیم.

,
,
,

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرکز خراسان شمالی ۱۵۰ موقوفه تجاری و مسکونی وجود دارد، گفت: امسال پیش بینی بر این است که بالای ۸۰ درصد اجرای نیات انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری با اشاره به اینکه مراسم سوگواری امام حسین(ع) از عصر جمعه همزمان با نخستین شب ماه محرم آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: براین اساس در ۶۰ بقعه متبرکه استان طرح بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.