لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از آمران به معروف
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه جزو وظایف ذاتی مومنان است و هیچ فردی نمی‌توان خود را از انجام آن معذور بداند.

وی اضافه کرد: البته فریضه امر مبه معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است و باید آن شرایط مهیا باشد تا یک فرد آن را به‌جا آورد، یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر احتمال اثرگذاری آن است، ممکن است فردی احتمال اثر در جامعه را ندهد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: متأسفانه بدحجابی و بی‌حیایی توسط برخی در جامعه زیاد شده و وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام وظیفه در قبال جامعه و اسلام است و باید تا حد امکان به این فریضه عمل کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در روایات بر انجام فریضه امر به معروف تأکید شده و هر کدام از ما باید در این راستا درست عمل کنیم، ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که شخصی در جامعه (مرد یا زن) فردی که ضوابط اسلامی و شرعی را رعایت نمی‌کند را با ادب و محترمانه نهی از منکر و طرف مقابل شروع به پرخاشگری می‌کند و حتی ممکن است به شخص آمر به معروف آسیب هم وارد کند، در اینصورت باید بر اعصاب خود مسلط شده و به خاطر خدا وظیفه خود را انجام دهیم.

وی تشریح کرد: البته در صورتی که فرد آمر به معروف احتمال آسیب رسیدن به جان خود را احساس کند نباید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، اما مسئولان و نهادهای فرهنگی نیز در این زمینه باید به رسالت خود عمل کرده و سران قوا از آمران به معروف در مقابله احتمال آسیب حمایت کنند.

این کارشناس مذهبی تبیین کرد: دستیابی به جامعه اسلامی و فاقد هرگونه گناه و معصیت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، البته با پیروزی انقلاب اسلامی بی‌حیایی و بی‌انضباطی دوره پهلوی از بین رفت، اما برخی آگاهانه یا ناآگاهانه با ترویج ناهنجاری در جامعه دشمن را شادمان می‌کنند و در اینصورت باید مردم و مسئولان به وظیفه خود عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی با تأکید بر اینکه نهادهای فرهنگی باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند، گفت: صرف امر به معروف در جامعه بدون حمایت مسئولان ممکن نیست.