شمار قربانیان سیل در کشور به ۵۶ تن رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ولی‌پور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در کشور به «ایسنا» گفت: پس اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران امدادگران و تجهیزات خود در سراسر کشور را به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و موادغذایی مورد بازید دوباره قرار گرفته و مواردی نیز تقویت شدند، گفت: همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت.
,
 
,
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۲۱ استان کشور عملیات امدادونجات مرتبط با سیل به اجرا درآمد که طی ۲۴ ساعت گذشته این عملیات در هشت استان البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، یزد، اصفهان و کرمان به اجرا درآمد.  
,
 
,
ولیپور درباره امدادرسانی‌های انجام شده نیز گفت:  امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر مجموعا بیش از ۳۵۰۰ نفر را اسکان اضطراری داده شده و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را نیز از سیل و آبگرفتگی نجات دادند.
,
 
,
وی درباره شمار جانباختگان سیل نیز گفت: درحال حاضر شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۵۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۸ مورد مربوط به امام‌زاده داوود و ۱۴ مورد مربوط به زریندشت فیروزکوه است. ۲۸ نفر نیز در سراسر کشور مفقودند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.  
,
 
,
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۸ مورد مفقودی حادثه سیل امام زاده داوود که از سوی سازمان امدادونجات ثبت شده بود، پیکرهای ۱۸ تن کشف شد، گفت: در فیروزکوه نیز عملیات امدادونجات ادامه دارد و حدود پنج نفر مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.  
,
 
,
به گفته وی، بیشترین درگیری با سیل طی شبانه‌روز گذشته و به تبع آن بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌های تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری و یزد انجام شده است.
,
 
,
ولیپور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وقوع بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه دهم مرداد ماه، اظهارکرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد که در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر عوامل امدادی در تمام این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها را به حالت آماده باش درآورده است.
,
 
,
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مردم نیز توصیه کرد که تا اواسط هفته جاری از صعود به ارتفاعات و همچنین اسکان در مجاورت رودها و مسیل‌ها پرهیز کرده و به هشدارهای ایمنی برای مقابله با سیل توجه داشته باشند.
,
 
]
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور در تشریح آخرین تلفات سیل روزهای اخیر، شمار جان‌باختگان ناشی از سیلاب تا صبح روز هفتم مرداد ماه را ۵۶ نفر عنوان کرد.