بررسی سیاست‌های پیشنهادی برنامه هفتم توسعه درباره محیط زیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و پنجمین جلسه خود، موارد دیگری از سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را در خصوص محیط زیست و امنیت انرژی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این جلسه که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، ستاد مشترک نیروهای مسلح، مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، دو بند الحاقی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم را بررسی کردند.

,

اعضای کمیسیون در این جلسه پس از طرح دیدگاه‌های خود درباره شاخص‌های عملکردی محیط زیست به ویژه آلودگی هوای کلان شهرها با الحاق بند پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولید مجمع مبنی بر «بهبود شاخص‌های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش ۱۰ درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی» به سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور، موافقت کردند.

, المللی,

همچنین در ادامه اعضای کمیسیون مشترک با پرداختن به موضوع امنیت انرژی مقرر کردند که «افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی با سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در اکتشاف و تولید مخازن و میادین مشترک» انجام پذیرد.

,

مصوبه دیگر کمیسیون راجع به «افزایش ظرفیت تولید صیانت شده نفت و گاز در مخازن غیر مشترک با تاکید بر بهبود مستمر ضریب بازیافت به میزان متوسط یک درصد سالانه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» بود.

,

در این جلسه، داوود دانش جعفری، پرویز داوودی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، مجید انصاری، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی، غلامرضا آقازاده، صادق واعظ زاده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث دیدگاه‌های خود را درباره محیط زیست و مباحث انرژی‌های فسیلی و تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر مواد بند امنیت انرژی و سایر سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

, میرسلیم, تجدیدپذیر]
سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در خصوص محیط زیست و امنیت انرژی در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.