احداث ۳۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تا پایان سال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمرتضی بختیاری با تشریح فعالیت‌های حوزه مسکن کمیته امداد، افزود: امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن در قالب بودجه ۱۴۰۱ به کمیته امداد اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی از اختصاص ۱,۴۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای مددجویان خبر داد و افزود: تخصیص این مبلغ انجام شده و در مراحل اجرایی پرداخت به مددجویان قرار دارد.

,

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه این نهاد برای خانه‌دار کردن تمام مددجویان روستایی فاقد مسکن یا بد مسکن طی ۲ سال آینده، اظهار کرد: ۳۶۰ هزار واحد مسکن در طرح ملی مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته که از این میزان ۱۲۰ هزار در روستاها و ۲۴۰ هزار واحد در شهرها ساخته خواهد شد.

,

بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار نفر از مددجویان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متعهد شده است ظرف ۳۰ ماه مسکن آنان را احداث و تحویل دهد.

,

وی به تفاهم‌نامه کمیته امداد با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال اشاره کرد و گفت: اگر ساخت این تعداد تا پایان سال به انجام برسد، احداث ۱۰ هزار واحد مسکن جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: همچنین ۴۰ هزار واحد مسکن با همکاری بسیج سازندگی ساخته خواهد شد که برای این واحدها ۲۰۰ میلیون تومان وام از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

,

وی همچنین از برنامه این نهاد برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغلی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این فرصت‌های شغلی برای پنج دهک پایین جامعه راه‌اندازی می‌شود که ۲۵۰ هزار نفر از آنان غیر مددجو هستند.

]
رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان سال ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های تحت حمایت تحویل داده می شود.