رئیسی: نبرد جانانه شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداالله الحسین (ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌‌ها مردم بی دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می کند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آن‌ها را می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل بدست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.

,

آیت‌الله رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده‌های شهدا، گفت: هیچ کاری برای بنده دلنشین‌تر از همنشینی با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزان خود را تقدیم کردید تا این انقلاب نه فقط برای ساختن ایران آباد که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، قدرتمندتر شود.

,

رئیس جمهور با گرامیداشت تاسوعای حسینی، به مرور وقایع تاریخی این روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه «محاصره لشکر امام حسین (ع)» و «رد امان‌نامه توسط ابالفضل العباس»، اظهار داشت: پیروی از ولایت، تاسی به حضرت عباس (ع)، ایستادگی، نه گفتن به دشمن، مقاومت و امید بخشی به ملت در سلوک تمامی شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم قرار داشت.

,

وی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه را نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: حقیقتا این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند.

,

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد.

,

آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش‌ها، دین و قرآن زنده بماند، اظهار داشت: خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری(س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی بعهده دارند. باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند و نباید اجازه داد این پرچم دچار تزلزل شود.

,

پیش از سخنان رئیس جمهور، مادر شهیدان خالقی پور، مادر شهید حمید اسدالهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود عسگری، مادر شهید محمد حسین محمدخانی و همسر شهید مدافع وطن جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده شهدا ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی شهیدان، دغدغه و مسائل خود را با آیت الله رئیسی در میان گذاشتند.

,

 

,


 

,
,

 

]
رئیس‌جمهور با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، روحیه سلحشوری جوانان مبارز فلسطینی را امتداد راه انقلاب اسلامی دانست.