کاردار سفارت آلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی اقدام تحریک آمیز تعداد قلیلی از معاندان در اهانت به قرآن مجید و مقدسات اسلامی در  شهر هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط رئیس اداره اول غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس اداره اول غرب اروپا، ضمن محکوم کردن اهانت صورت گرفته در ایام تاسوعای حسینی، آن را مصداق بارز نفرت پراکنی، خشونت و افراطی گری خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران در این خصوص دولت آلمان را مسؤول می‌داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این اقدام موهن است.

,

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در برابر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان را شدیدا محکوم کرد.

,

کنعانی همچنین نسبت به پیامدها و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات جسارت آمیز و فتنه انگیزانه هشدار داد و افزود: اینگونه جسارت‌ها نسبت به مقدسات اسلامی، وجه دیگری از افراطی گری و خشونت آفرینی تکفیری و داعشی است که برخورد قوی و بازدارنده علیه آن از مسؤولیت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است.

,

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن پاسخگو دانستن دولت آلمان در قبال این واقعه تاسف بار، تاکید کرد: منتظر واکنش فوری، شدید و صریح آلمان در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و پیگیری سریع قضایی برای پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.

,


 

,
,

 

]
در پی هتک حرمت قرآن کریم در هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.