بازی‌های هم‌بستگی اسلامی؛ برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم افتتاحیه رسمی بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در سالن شهرداری شهر قونیه ترکیه و در پنجمین روز از آغاز رقابت‌ها از ساعت ۲۱ به وقت محلی بالاخره صورت پذیرفت که در این مراسم رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان هم حضور داشتند.

,

از تیم مسئولان ایرانی نیز سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس به همراه علی دادگر و سیدعبدی افتخاری، اعضای بی‌فدراسیون هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سالن حضور داشتند. علی رغبتی به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان به همراه علی‌رضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در مراسم حضور یافت.

,

, ,

در این مراسم که حضور تماشاگران را هم به دنبال داشت، ابتدا لوگوی این دوره از بازی‌ها به همراه شعار برادری به نمایش در آمد و سپس نوبت به رژه کاروان ورزش کشورهای شرکت‌کننده در تورنمنت قونیه ۲۰۲۱ رسید که کاروان کشورمان هم در آن حضور داشت.

,

از این رو کاروان ایران برای احترام به ماه محرم با گرمکن و شلوار ورزشی به رنگ سرمه‌ای به پرچم‌داری علی‌رضا کریمی و اکرم خدابنده، قهرمانان کشتی و تکواندوی کشورمان در مراسم افتتاحیه شرکت کرد که به تنها کشور با ۲ پرچم‌دار تبدیل شد. پس از پرچمداران، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزشکاران معلول و در نهایت دیگر ورزشکاران ایران رژه رفتند.

]
مراسم رسمی افتتاحیه بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در قونیه صورت گرفت.