آموزش ۱۷۷۳ داوطلب در جمعیت هلال احمر شیروان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از شیروان، محسن نوروزی، سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای تابستان سال جاری با تجهیز یکی از سالن های چند منظوره این جمعیت به امکانات ورزشی، بیش از یکصد و پنجاه نفر از دانش آموزان و داوطلبان علاقمند به ورزش ژیمناستیک جذب این رشته شده اند و همچنین در فصل زمستان سال گذشته نیز بیش از هزار نفر دانش آموز از سی مدرسه این شهرستان، آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه را در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) فرا گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی دوره های امداد و کمک های اولیه را شامل مقدماتی ( امداد و اسکان و...)، تکمیلی (نجات از زیر آوار، فوریتهای پیش بیمارستانی و ...) و تخصصی برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون۱۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در ادامه از خدمت رسانی به مناطق محروم در قالب سه کاروان سلامت خبر داد و اظهار داشت: این کاروان ها با همراهی پزشک، پرستار، ماما، فیزیوتراپ و... با همکاری نیروی مقاومت بسیج، ویزیت دارویی و خدمات پرستاری رایگان را در مناطق فاقد پزشک سه یک آب و روستاهای قزل حصار و شورک بر عهده داشتند.

,

نوروزی با اشاره به خدمات پزشگی درمانگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان نیز افزود: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پیگیر اضافه شدن بخش های جدید فیزیوتراپی، کار گفتار، داروخانه و آزمایشگاه هستیم.

,

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش یکصد میلیون تومان و کمک های درمانی نیز به ارزش  یکصد میلیون تومان ویژه بیماران سرطانی، صعب العلاج و بی بضاعت مالی از محل کمک های خیرین، بودجه عمومی ستاد و واحد داوطلبین، اجرای طرح های نوروزی، بهرفت (بهبود رفتارها) و کمک رسانی به دو خانواده آسیب دیده از آتش سوزی چادر عشایری خبر داد و گفت: در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ ویژه مناطق کم برخوردار در شهرک ولیعصر (عج) و معصوم زاده (ع) نیز ۳۵۰ خانوار شناسایی شده است تا کمک های درمانی و بسته معیشتی به آنان تحویل شود و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در سال گذشته نیز تمامی ۲۱ هزار تست کرونا توسط جمعیت هلال احمر شیروان با همکاری نیروی مقاومت بسیج صورت پذیرفت.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در پایان با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان عضویت دارند و در نیمه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۸ تیم با ظرفیت ۴۹۶ نفر نیرو، خدمات امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان داشته اند افزود: در برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی این شهرستان نیز به میزان ۴۰۰ ساعت، توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر شیروان پوشش امداد و کمک های اولیه انجام پذیرفت.

,

انتهای پیام/

]
محسن نوروزی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.