تندیس سردار شهید همدانی در تهران نصب می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: باتوجه به اینکه محور غربی بزرگراه شهید همدانی از بزرگراه آزادگان تا بزرگراه شهید لشکری در منطقه 22 قرار دارد به نام شهید سردار همدانی مزین شده است و برنامه ریزی های از قبل برای نصب تندیس این شهید بزرگوار در این محور صورت گرفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: همرزمان این شهید بزرگوار پیشنهادهای خود را برای نصب این تندیس در قرارگاه قدس مطرح کرده بودند و بنده که توفیق خدمت به نمایندگی از شهرداری تهران در این قرارگاه را دارم این خواسته همرزمان شهید همدانی را در مدیریت شهری پیگیر شدیم.
,
 
,
محمدی ادامه داد: این اقدام ازسوی شهرداری منطقه 22 با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلاورمردی های رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل صورت گرفته است.
,
 
,
شهردار منطقه درپاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است این تندیس در بزرگراه مزین شده به نام سردار شهید همدانی نصب شود؟ پاسخ داد: تندیس آماده است و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است در هفته جاری مراسم ویژه ای با حضور همرزمان این شهید بزرگوار در محور بزرگراهی شهید همدانی برگزار شود و این تندیس رونمایی و نصب شود.
,
 
,
گفتنی است؛ سردار شهید حسین همدانی متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۹ در شهر آبادان چشم به چهان گشود و از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود؛ وی سال ها فرمانده لشگر ۲۷ مکانیزه محمد رسول الله(ص) و از بانیان احداث شهرک مسکونی شهیدباقری در منطقه ۲۲ بوده است.
,
 
,
این شهید بزرگوار در ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب سوریه شهرک‌های نبل و الزهراء به درجه رفیع شهادت نائل شد.
,
 
,
 
]
شهردار منطقه 22 از نصب تندیس سردار شهید همدانی در بزرگراه شهید همدانی در روز های آینده خبرداد.