رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان از رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت زدایی در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات محرومیت زدایی که در سال ۱۴۰۰ رقم ۵۱۷ میلیارد تومان بوده با رشدی قابل توجه به ۶۰۳ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: این اعتبار باید در راستای رفع محرومیت‌ از مناطق کمتر برخوردار، پیشرفت و آبادانی کشور هزینه شود و تمرکز آن بر روی پروژه های عمرانی و زیربنایی است.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مدیران دستگاه‌‌های اجرایی، ضمن این که در اجرای پروژه‌ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به توافق می رسند، باید اولویت های وزارتخانه‌ها و سازمان های خود در مرکز را هم مدنظر داشته باشند.

,

قناعت عنوان کرد: در بحث تخصیص این اعتبار، تمرکز باید بر روی پروژه‌های نیمه تمام و مواردی باشد که تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام می رسند.

,

وی با بیان اینکه عدالت در این زمینه در برابری توزیع اعتبار نیست، اظهار کرد: رعایت توازن منطقه ای، رعایت شاخص ها و توجه به مناطق محروم باید در توزیع این اعتبار مدنظر باشد.

,

استاندار خراسان جنوبی کشاورزی را از موضوعات راهبردی برشمرد و ضمن تشکر از مدیران به جهت موافقت با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از بخش کشاورزی ،خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی، مربوط به کشاورزی است.

,

قناعت گفت: این اعتبار می‌تواند به کشاورزان کمک کند و در قالب تسهیلات به متقاضیان اختصاص یابد.

,

وی با اشاره به دستور کار تشریح شاخص های جمعیتی استان تا افق ۱۴۲۵، پنجره جمعیتی را دورانی طلایی نامید که اقتصاد دانان از آن به عنوان موهبت جمعیتی نام می برند و اظهار کرد: از عوامل بسیار مهم و مؤثر در پیشرفت، جمعیت فعال یک جامعه است.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تحولات جمعیتی از موضوعات استراتژیک نظام، حاکمیت و دولت سیزدهم است، لذا برای رشد اقتصادی، باید به موضوع افزایش جمعیت و نرخ باروری توجه ویژه داشت.

,

قناعت با تأکید بر این که پنجره جمعیت تکرار نمی شود، گفت: سنین ۱۵ تا ۶۴، جمعیت فعال جامعه اند که هرقدر بر تعداد جمعیت این رده سنی افزوده شود، فرصت طلایی برای رشد اقتصادی بیشتر می شود.

,

وی درخصوص دستور کار ارائه گزارش کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای نیز گفت: راه اندازی این کانون در استان در سال ۱۴۰۰ مجوز لازم را گرفته و به لین لحاظ خراسان‌ جنوبی از استان های پیشرو می باشد.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از مدیران میانی و پایه بخواهند از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای اقدام کنند.

,

قناعت خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در انتخاب مدیران، کادرسازی و تقویت مدیران حرفه‌ای، حضور در این کانون است.

,

انتهای پیام/

]
استاندار خراسان جنوبی از رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت‌زدایی استان در سال جاری خبر داد.