افتتاح کارخانه نوآوری یزد گامی مهم در جهت حفظ سرمایه های انسانی استان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی وحدت در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد با اشاره به اینکه دانشجویان در فعالیت های کارآفرینی و دانش بنیان بیش از گذشته به رسمیت شناخته شده اند، اظهار کرد: برنامه بازسازی و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد از زمان بازدید رئیس جمهور از این کارخانه در آخرین سفر خود به یزد در سال گذشته، مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: تلاش معاونت علمی و فناوری کشور در این راستا بود که دانشجویان و کارآفرینان مستعد و کوشا در کارخانه نوآوری درخشان یزد به فعالیت بپردازند.

,

وحدت یزد را سنبل توسعه و پیشرفت علمی دانست و تصریح کرد: با توجه به شاخص های علمی و دانشگاهی، سالهاست که یزد از نظر میزان افراد تحصیلکرده در رتبه اول کشوری است.

,

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: با توجه به شاخص های موجود، مهاجرت قشر دانشگاهی و قشر کارگر و اثرگذار یزد به استان های دیگر وضعیتی تاسف بار است و خروج سرمایه از استان به حساب می آید که باید در این زمینه و برای حفظ سرمایه های استان یزد، تدابیری اندیشیده شود.

,

وی افزود: افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد می تواند اولین و مهمترین گام در زمینه حفظ سرمایه ای ارزشمند استان باشد و با توجه به زیست بوم منطقه نیاز به مدیریت سرمایه و توجه بیشتر به ظرفیت های موجود در استان یزد است.

,

وحدت علاوه بر تشکر از زحمات مسئولان استانی در راستای بازسازی و افتتاح این کارخانه، بیان کرد: به عنوان یک شهروند از مسئولان استان یزد خواستارم تا بخش های دیگر این کارخانه، بازسازی و افتتاح شود تا بتوان از ظرفیت کامل این مجموعه استفاده کرد.

,

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار کرد:با توجه به ظرفیت های استان یزد در زمینه تولید دانش بنیان، امید است که با توجه مقامات کشوری، یزد به عنوان استان پایلوت در این مورد قرار بگیرد و از ظرفیت های استان به خوبی استفاده شود.

,

وی افزود: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و  افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، گفت: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.