صدور پروانه رایگان برای بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده از سیل یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری امروز در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در راستای حمایت از خانواده های آسیب دیده از سیل و کمک به نیروها و نهادهای مختلف در بازسازی ساختمان‌ها، پروانه برای بازسازی و نوسازی ساختمان‌های آسیب دیده از سیل با مصوبه شورا به صورت رایگان صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: صدور مجوز به منظور کمک و مساعدت به تجدید بنای منازل مسکونی تخریب شده یا تائید ستاد مدیریت بحران شهرداری، نسبت به صدور پروانه ساختمانی حداکثر تا بنای ۳۰۰ متر مربع، برای بازسازی و نوسازی همان ملک یا زمینی که دولت به عنوان جایگزین ملک آسیب دیده معرفی می‌کند.

,

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مهلت سه ماهه‌ای نیز برای چک‌های مالکانی که ملک آن‌ها در سیل اخیر دچار خسارت شده است در شورای اسلامی شهر یزد به تصویب رسید.

,

حجت الاسلام حیدری گفت: با توجه به اینکه در سیل اخیر تعدادی از املاک تجاری و مسکونی در سطح شهر دچار خسارت شده است شهرداری یزد در جهت مساعدت به مالکیت واحد‌های تجاری و یا مسکونی که در سیل اخیر دچار حادثه شدند در خواست اخذ مهلت برای پرداخت بدهی به شهرداری را داد.

,

وی افزود: مقرر شد در صورت بررسی و استعلام به همراه تاییدیه بازرسی، تاریخ چک‌هایی که سررسید آنها در ماه مرداد، شهریور و مهر سال جاری است به مدت سه ماه بدون در نظر گرفتن هزینه تاخیر، به تعویق بیافتد که به تصویب شورای اسلامی شهر یزد رسید.

,

همچنین در این جلسه مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده با محوریت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، لایحه تکمیل‌تر در راستای حمایت از آسیب دیدگان از سیل بررسی و به صحن شورا ارسال شود.

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام حیدری سخنگوی شورای شهر یزداز تصویب صدور پروانه رایگان برای بازسازی ساختمان های آسیب دیده از سیل در یزد خبر داد.