ادعای شبکه صهیونیستی درباره کمربند موشکی مقاومت در مرز غزه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی ادعا کرد، حماس برای غافلگیر کردن رژیم صهیونیستی در هرگونه درگیری نظامی در آینده، اقدامی جدید انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کان مدعی شد، حماس یک کمربند امنیتی بسیار باریک در مرز غزه ایجاد و حدود نیمی از موشک‌ایش را با هدف شلیک روزانه به سمت فلسطین اشغالی به مدت یک ماه آماده کرده است.

,

این شبکه صهیونیستی افزود، حماس حدود ده هزار موشک دارد و برآوردها حاکی از آن است که نیمی از موشک‌های مذکور را در این منطقه کار گذاشته است.

,

در ادامه این گزارش آمده، کمربند امنیتی مذکور در منطقه‌ای باز میان حصار مرزی با اسرائیل  و خط اول منازل فلسطینی‌ها در تمام طول غزه از شمال تا جنوب ایجاد شده است. کار در منطقه مذکور به دلیل دور بودن از مناطق مسکونی و قابل استتار بودن با محصولات کشاورزی، آسانتر است و حماس به همین دلیل آن را انتخاب کرده است.

,

کان ادعا کرد، این موشک‌ها در عمق نیم متری زمین قرار داده شده‌اند و همه آنها به سامانه کنترل از راه دور پرتاب حماس متصل هستند.

,

این شبکه افزود، حماس به دنبال رسیدن به این توانایی است که روزانه و به مدت یک ماه بتواند صدها موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کند.

,

, ,

آخرین درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی مربوط در ۱۴ تا ۱۶ مرداد رخ داد که البته این درگیری بیشتر میان جهاد اسلامی و تل‌آویو بود و حماس در آن مشارکتی نداشت.

,

اما آخرین درگیری میان این رژیم و تمام گروه‌های فلسطینی از جمله حماس مربوط به ماه می سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) می‌شود و فلسطینی‌ها طی عملیات یازده روزه معروف به «سیف القدس» حدود ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.

منبع: فارس

,
,
]
شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی مدعی شد، حماس هزاران موشک در مرز غزه و فلسطین اشغالی کار گذاشته و کمربندی امنیتی برای خود ایجاد کرده است.