قیام امام حسین(ع) در راستای احیای «معروف» در جامعه بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام میرحسین جعفری، کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اینکه ارتقای بصیرت و معنویت اجتماعی با تکیه بر مکتب و فرهنگ امام حسین علیه‌السلام لازمه یک جامعه اسلامی است، گفت: در روز عاشورا حق و باطل جلوه‌گر شد و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در واکنش به بروز ظلم و ناپایداری جلوه حق را برای مردم پررنگ‌تر و معروف را به مردم یادآوری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی اضافه کرد: خط امام حسین علیه‌السلام همان جبهه حق مقابل باطل بود که تاکنون تداوم داشته و پس از واقعه عاشورا نیز با وجود تلاش دشمنان اسلام این خط ادامه پیدا کرده و به زمان ما رسیده است.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی با یادآوری اینکه فردی که پیرو جبهه حق شود مصداق یاری و یاوری و پیروی از امام حسین علیه‌السلام را خواهد داشت، متذکر شد: جبهه باطل نیز مصداق یزید و یزیدیان، افراد بی‌دین و سفاک است که جلوی امام حسین علیه‌السلام را گرفتند و ایشان و یاران باوفایش را به شهادت رساندند.
,
 
,
جعفری متذکر شد: بنابراین بعد از عاشورا این خط تاریخی همواره وجود داشته و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام موفق شدند «معروف» را با خون و قیام خودشان به همگان نشان دهند.
,
 
,
وی یادآور شد: از سوی دیگر با روشنگری‌های امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها فضا برای مردم باز و روشن‌تر شد که جبهه حق و باطل به چه صورتی است.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی تبیین کرد: این روشنگری‌ها به این صورت بود که چگونه باید جلوی باطل ایستاد تا حق در جامعه آشکارتر شود.
,
 
,
جعفری درباره اینکه شهادت‌طلبی و عشق به امام حسین علیه‌السلام موضوعی است که از کودکی باید به فرزندان آموخت، در بیان راهکارها برای بصیرت‌افزایی کودکاند و اینکه چگونه می‌توان آنان را تا سن بزرگسالی محب اهل بیت‌ علیهم‌السلام کرد؟ گفت: نخست اینکه خانواده‌ها و مربیان مدارس باید علاقه‌مند به ترویج فرهنگ ائمه اطهار علیهم‌السلام و امام حسین علیه‌السلام بین دانش‌آموزان باشند.
,
 
,
وی افزود: از سویی باید سبک زندگی والدین و مربیان مدارس به‌گونه‌ای باشد که فرزندان نیز میل به مکتب اهل علیهم‌السلام بوده و علاقه‌مند به آن باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در راستای احیای «معروف» در جامعه بود، رسالت والدین در بصیرت‌افزایی کودکان را مهم برشمرد.