تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صادرات خودرو/ مهم‌ترین اثر تحریم، خودکفایی در صنعت خودرو بود
[

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره برنامه وزارت صمت برای صادرات خودرو گفت: برنامه‌های برای انتقال فناوری محصولات و یا همکاری مشترک با کشورهایی از قاره آفریقا در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن ممکن است به‌زودی کارهای مشترکی را در زمینه خودرو با این کشورها آغاز کنیم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, صادرات خودرو,

تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صادرات خودرو

, تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صادرات خودرو, تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صادرات خودرو,

وی به‌عنوان نمونه الجزایر، تونس و مراکش را نام برد و گفت: ما قبلاً هم به این کشورها صادرات خودرو را داشتیم و در زمینه قطعه‌سازی هم همکاری‌هایی پیش‌بینی‌شده و با وجود عدم وجود روابط دیپلماتیک با مراکش این امکان وجود دارد که قطعه‌سازان ما به این کشور صادرات داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
صنعت خودرو در مسیر تحول است/ خودروی ناقص دیگر تولید نمی‌شود
 

, صادرات خودرو,
,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
, صنعت خودرو در مسیر تحول است/ خودروی ناقص دیگر تولید نمی‌شود,
,

برای صادرات خودرو حتماً لازم نیست دولتی عمل شود

, برای صادرات خودرو حتماً لازم نیست دولتی عمل شود, برای صادرات خودرو حتماً لازم نیست دولتی عمل شود,

معاون وزیر صمت توضیح داد: برای صادرات خودرو و یا تکنولوژی و قطعات حتماً لازم نیست به‌صورت دولتی عمل شود و اکنون بیشتر ارتباطات را بخش‌های خصوصی برقرار می‌کنند و این بخش راهکار حل مشکلات اقتصادی خود را با ارتباطات بین‌المللی حل می‌کنند و بحث‌های سیاسی در فاز بعدی و در گسترش این ارتباطات است که این ارتباط را اثرگذارتر خواهد کرد.

, صادرات خودرو,

مهم‌ترین اثر تحریم، خودکفایی در صنعت خودرو بود

, مهم‌ترین اثر تحریم، خودکفایی در صنعت خودرو بود, مهم‌ترین اثر تحریم، خودکفایی در صنعت خودرو بود,

وی در پاسخ به آثار تحریم در خودروسازی گفت: اولین اثر تحریم عدم ورود گروهی از قطعات بود که موجب شد با اتکا به عناصر و توان و ظرفیت داخلی به‌صورت خودکفا آنها را تولید کنیم و باتوجه به اینکه ما علاوه بر بازار داخلی صادرات را هم مدنظر داشتیم نهادهای طراحی محصول را نیز تقویت کردیم.

منطقی ادامه داد: امروز به دستاوردهای خوبی در طراحی محصول دست‌یافته‌ایم و به دنبال دست بابی به بازارهای هدف هستیم و از به دنبال سیاست‌هایی هستیم که هرگونه همکاری بین‌المللی را در ساخت خودرو حمایت خواهد کرد و در آخرین طراحی‌های داخلی خودرویی دوال طراحی کردیم که در کنار پیش‌بینی مسیر طراحی و ساخت داخلی مسیری هم برای همکاری کشور ثانویه را در نظر گرفته‌ایم.

,
,
,

علت کند شدن پیشرفت صنعت خودرو در سال‌های اخیر

, علت کند شدن پیشرفت صنعت خودرو در سال‌های اخیر, علت کند شدن پیشرفت صنعت خودرو در سال‌های اخیر,

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی که پیشرفت صنعت خودرو در کشور را کم کرد مشکل بانکی و عدم توان جذب و ورود سرمایه‌های خارجی به خودروسازی بود که امروز سعی داریم همکاری‌های مالی و فناورانه در بستر ارزهای دیجیتال و سایر راهکارهای جایگزین تبادل پولی در این زمینه را گسترش دهیم.

,

منطقی در پایان گفت: گسترش این همکاری‌های موجب تسریع در پیشرفت خودروسازان داخلی و تسهیل صادرات خودرو برای شرکت‍های خصوصی در مرحله اول و به صورت گسترده و با مدیریت یکپارچه در مرحله بعدی را در پی خواهد داشت.

 

, صادرات خودرو,
,
]
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با تشریح برنامه‌های این معاونت برای صادرات به کشورهای آفریقایی گفت: برای صادرات خودرو حتماً لازم نیست دولتی عمل شود، تحریم موجب خودکفایی در صنعت خودرو شد و ما امروز به دستاوردهای خوبی در طراحی محصول دست‌یافته‌ایم.