تدابیر محیط زیست یزد برای مقابله با خشکسالی‌های پی در پی در استان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت دهقان رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از مسائلی که حیات وحش استان یزد را تهدید می‌کند خشکسالی‌های پی در پی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: این خشکسالی‌ها در ابعاد مختلفی بر روی محیط زیست و حیات وحش تأثیر می‌گذارد و تبعاتی را به دنبال دارد.

,

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد اضافه کرد: اما ما نمی‌توانیم در قبال این موضوع دست روی دست بگذاریم و بی‌تفاوت باشیم لذا برخی اقدامات برای حفظ حیات وحش در مقابل خشکسالی انجام می‌شود.

,

دهقان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از پیامدهای خشکسالی، کمبود آب و منابع آبی و به تبع آن خشک شدن چشمه‌های آب است، یکی از اقداماتی که برای حل این معضل انجام می‌شود آبرسانی سیار و یا استفاده از منبع آب دستی است.

,

وی عنوان کرد: همچنین برای اطمینان از وضعیت آب حیوانات موجود در حیات وحش روزانه و بطور مدام به آن‌ها سرکشی می‌کنیم و سعی می‌کنیم آن‌ها دچار مشکل نشوند.

,

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست استان یزد بیان کرد: در برخی مناطق مانند شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد چون خشکسالی موجب شده پوشش گیاهی هیچ گونه رشدی نداشته است، توزیع علوفه بین حیوانات صورت می‌گیرد.

,

دهقان افزود: لذا توزیع علوفه در مناطق خشک‌تر برای حیوانات از دیگر اقداماتی است که برای مقابله حیات وحش با خشکسالی در استان یزد انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
دهقان گفت: توزیع علوفه در مناطق خشک‌تر برای حیوانات از دیگر اقداماتی است که برای مقابله حیات وحش با خشکسالی در استان یزد انجام می‌شود.