بهورزان، سنگر سلامت در گلستان تکریم می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی‌الرضا شبیهی امروز در گفت‌وگو با گلستان ما از بهورزان به عنوان مدافعان خط مقدم سلامت قدردانی و اظهار کرد: 12 شهریور به مناسبت افتتاح نخستین خانه بهداشت به عنوان روز بهورز نامگذاری شد و ما امروز در استان گلستان تکریم بهورزان را خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی با بیان اینکه موج هفتم کرونا در سراشیبی موقت قرار دارد، افزود: دو سال جامعه درگیر بیماری کرونا است هفت پیک این بیماری را پشت سر گذاشتیم که این اتفاق را مدیون واکسیناسیون عمومی هستیم.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص استقبال مردم از واکسیناسیون همگانی بیان کرد: مردم در تزریق دز نخست 95 درصد ، دز دوم 85 درصد، دز سوم 50 درصد مشارکت کردند به همین دلیل پیک هفتم را با مرگ و میر کمتری پشت سر گذاشتیم.

,

شبیهی از مردم خواست حتما دز یادآور را تزریق کنند و تصریح کرد: تزریق دز یادآور باعث می شود سطح ایمنی افراد افزایش پیدا کند و روزهای بدون مرگ و میر داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه دو شهر گلستان در وضع نارنجی کرونا هستند، گفت: کاهش استقبال مردم از دز چهارم کرونا وضعیت را به سمتی پیش خواهد برد که شاید پیک بعدی را با مشکل روبرو شویم.

,

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، وضعیت کرونایی در استان گلستان در شهرستان‌های علی آباد و گمیشان نارنجی است و شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، گرگان، کلاله، گمیشان، مینودشت، مراوه تپه، کردکوی، آق قلا، بندرگز، بندرترکمن و گنبدکاووس در وضعیت زرد قرار دارند، وضعیت آبی در هیچیک از شهرهای گلستان نداریم.

,

انتهای پیام/

]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با قدردانی از تلاش بهورزان به عنوان مدافعان خط مقدم سلامت گفت: تلاشگران این عرصه مورد تکریم قرار می‌گیرند.