والدین برای ثبت نام دانش آموزان نباید سرگردان شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: نباید هیچ دانش آموزی از مدرسه ای که در محله و کروکی آن قرار دارد، پس زده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وحیدی افزود: تمام دانش آموزان باید در محدوده و کروکی تعریف شده همان محله ثبت نام شوند اگر چنان چه سرریز دانش آموز مشاهده می شود، باید آموزش و پرورش به سایر مدارس هدایت کند. نباید پرونده دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس به دست والدین سپرده شود تا برای ثبت نام فرزندان  دچار سرگردانی شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید 190 هزار دانش آموز در روند تحصیل حضور دارند، گفت: اگر دانش آموزان در زمان ثبت نام مدیریت نشوند، آسیب به فضای آموزشی خواهد رسید.

,

این نماینده مجلس یکی از اتفاقات بزرگ امسال در خراسان شمالی، سفر رئیس جمهور به استان و توجه ویژه به مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

,

وی ادامه داد: در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی، توجه به ساخت و تجهیز مدارس، حذف مدارس کانکسی و غیراستاندارد مصوب شد و علاوه بر این تقویت مدارس با حذف مدارس دو نوبته در دستور کار قرار گرفت.

,

وحیدی با بیان اینکه تقویت هنرستان ها باید مدنظر باشد، گفت: به دلیل اینکه استقبال بالا از مدارس نظری در آینده کشور، قطعا تاثیر منفی خواهد داشت بنابراین باید رشته های فنی و مهارتی تقویت شود و دانش آموزان به این سمت سوق داده شوند.

,

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش حضور بیش از 50 درصدی دانش آموزان در رشته های مهارتی برنامه ریزی شده است. علاوه بر این باید تقویت، تجهیز، تخصیص اعتبارات ویژه و نظارت بر هنرستان ها نیز مهم قلمداد شود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جلوه های مختلفی از فعالیت معلمان در نقاط دورافتاده و مرزی استان وجود دارد که صداوسیما معمولا از این موضوع غافل بوده و کمتر به تصویر کشیده شده است.

وحیدی تصریح کرد: در دوران کرونا و تعطیلی مدارس بر همگان ثابت شد که مدرسه تنها محل نگهداری دانش آموز نیست و تعلیم و تربیت کار سختی است.

,
,
,

وی مطرح کرد: هرچند نهضت مدرسه سازی، تجهیز مدارس، جدی گرفتن تقویت فضای اردوگاهی و تربیتی و احداث سالن های ورزشی یک اولویت است، اما اگر کیفیت آموزش طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقا پیدا نکند، در حوزه  تحصیل، تذهیب و ورزش قطعا بخشی از سند تحول بنیادین روی زمین خواهد ماند.

,

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد تجمعات بازنشستگان به دلیل بدهی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این مطالبات به حق است و در سطح ملی پیگیری می شود.

,

انتهای پیام/

]
محمد وحیدی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان محله محور است، گفت: چناچه ظرفیت ثبت نام در محله ای بیش از ظرفیت مدرسه بود وظیفه مدرسه هدایت دانش آموز به مدارسی است که امکان ثبت نام دارند و نباید والدین برای ثبت نام دانش آموزان سرگردان شوند.