هجوم پروانه ها پس از بارندگی در انزلی/ خطری متوجه سلامت شهروندان نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،رضا نوربخش مدیر جهاد کشاورزی بندر انزلی امروز خبر داد: تعداد زیادی پروانه به مزارع و پوشش گیاهی این شهرستان هجوم آورده که این حشرات آفت کشاورزی محسوب می‌شوند و خطری برای سلامت شهروندان ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی در خصوص هجوم پروانه‌ها در روز‌های گذشته به بخش‌های مختلفی از شهر انزلی گفت: این پروانه‌ها احتمالا از خانواده پیرالیده هستند.
,
 
,
نوربخش با اشاره به اینکه این گونه از پروانه‌ها شبیه شب‌پره و البته قدری بزرگتر از این حشرات هستند، افزود: در دو سال اخیر و در شهریور ماه بعد از بارندگی‌های شدید این پروانه‌ها به صورت طغیانی مشاهده شده‌اند.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بندر انزلی به صورت شالیزار و ۷ هزار هکتار نیز به صورت باغی است، گفت: در صورت نیاز آمادگی لازم برای سمپاشی و دفع آفات وجود دارد.
,
 
,
نوربخش بیان کرد: البته این حشرات شبیه پروانه کرم ساقه خوار ذرت هم هستند که نمونه‌های لازم جمع‌آوری شده توسط کارشناسان در مراحل مطالعات علمی و بررسی تخصصی‌تر و دقیق‌تر قرار دارد.
,
 
,
وی با اشاره به نگرانی برخی از شهروندان برای حضور این حشرات در پارکینگ منازل و یا برخی خانه‌هایی که حفاظ پنجره ندارند، گفت: این حشرات آفت محصولات زراعی هستند و تا چند روز دیگر برطرف می‌شوند؛ ضمن اینکه مطالعات لازم در دست بررسی است و شهروندان نگران نباشند، زیرا خطری متوجه سلامت مردم نیست.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی گفت: بسیاری از پروانه‌های روزپرواز جزو آفات مهم نیستند، ولی تعدادی از پروانه‌های شب پرواز تحت نام موس (Moths) در خانواده‌های نوکتوئیده (Noctuidae) و پیرالیده (Pyralidae) از آفات بسیار مهم محصولات زراعی و گیاهی مختلف محسوب می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی در خصوص هجوم تعداد زیادی پروانه به نقاط مختلف انزلی طی روزهای اخیر گفت: این حشرات خطری برای سلامت شهروندان ندارد.