برگزاری جشن حدنگاری خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۱
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسن بابایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دادگستری این استان از دادگستری‌های پیشرو در کشور است و عملکردها نشان از پویایی و تحول در این مجموعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح حدنگاری و تأمین اعتبار برای اتمام این پروژه در خراسان جنوبی از اهداف سفر به این استان است.

,

بابایی با بیان اینکه بیان کرد: مقام معظم رهبری ۸ راهبرد کلان برای مسئولین قضائی مطرح کردند که در راهبرد پنجم فرمودند متر به متر اراضی باید ماهیت آن مشخص شود.

,

وی با اشاره به اینکه تنها راهی که می‌تواند با زمین‌خواری، جنگل خواری، کوه خواری و …مبارزه کند اجرای طرح کاداستر است، ادامه داد: اگر بحث حدنگاری به سرانجام خوبی برسد خیلی از مشکلات و دعاوی حل می‌شود.

,

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سیاست‌های برنامه هفتم توسعه روز گذشته ابلاغ شد، تصریح کرد: در فرازی از این برنامه الام شده که طرح حدنگاری باید به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

,

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی طی دو سال اخیر انجام شده است، افزود: از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کل کشور ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی است که برای ۱۳۲ میلیون هکتار یعنی ۹۷ درصد سند صادر شده است.

,

صدور سند حدنگار برای ۹۸.۵ درصد اراضی ملی خراسان جنوبی

, صدور سند حدنگار برای ۹۸.۵ درصد اراضی ملی خراسان جنوبی, صدور سند حدنگار برای ۹۸.۵ درصد اراضی ملی خراسان جنوبی,

بابایی عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی داریم که ۹۸.۵ درصد سنددار شده است.

,

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه طرح حدنگاری اراضی کشاورزی نیز از امسال آغاز شده است، ادامه داد: از ۱۹۸ هزار هکتار عرصه‌های زراعی در استان خراسان جنوبی ۳۱ هزار هکتار سند دار شده که به این لحاظ استان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

,

وی عنوان کرد: با تأمین اعتبار ویژه به این استان می‌توانیم جشن حدنگاری را تا پایان سال جاری برگزار کنیم.

,

بابایی با بیان اینکه در اجرای حدنگاری کشاورزی باید مردم پیش قدم شوند، تأکید کرد: از ظرفیت بخشداران، دهیاران، معتمدان و ائمه جمعه برای تشویق زارعین به اجرای طرح استفاده شود.

,

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با اشاره به اینکه در روستاها اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هم اکنون ۷۰ درصد روستاها سند دار شده و تعداد زیادی از روستاها تا پایان سال صاحب سند می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
بابایی از برگزاری جشن حدنگاری خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی داریم که ۹۸.۵ درصد سنددار شده است.