ترویج فرهنگ نماز جماعت باید از سطح مدارس آغاز شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان در گفتگوی خبری با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اگر تربیت فرزندان بر مبنای مهدویت باشد، رشد معنوی و اخلاقی آنها را در پی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه این ستاد از زمان تأسیس خود، ده‌ها مسجد و نمازخانه بین راهی در کشور احداث کرده است، افزود: بسیاری از ادارات و سازمان‌ها پس از تأسیس ستاد، دارای نمازخانه و مسجد شدند.
,
 
,
رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به انتشار ده‌ها جلد کتاب با موضوع نماز برای تمام گروه‌های سنی بیان کرد: مرکز تخصصی نماز در قم تأسیس شده و افراد پس از گذراندن دوره‌های ویژه، مجوز دریافت کرده و می‌توانند در حوزه نماز و پاسخگویی به شبهات فعالیت کنند.
,
 
,
حجت الاسلام حجازی برگزاری جلسات متعدد برای دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها با هدف گسترش فرهنگ نماز را مورد تاکید قرار داد و گفت: مؤسسات مختلفی برای تبلیغ نماز فعالیت می‌کنند که زیر نظر ستاد اقامه نماز هستند.
,
 
,
رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه فساد مسئولان ربطی به برپایی نماز ندارد، ادامه داد: ما برای رضایت خداوند نماز می‌خوانیم و اگر هدفی جز این داشته باشیم، نمازمان مورد قبول واقع نمی‌شود و ممکن است مسئولی رفتار و صفت شیطانی داشته باشد و بخواهد نماز خوان‌ها را تخریب کند لذا نباید فریب آنها را بخوریم.
,
 
,
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر عنوان کرد: این جشنواره برای گروه بزرگسالان تعریف شده و دانشگاهیان می‌توانند با تألیف مقاله، رساله دکتری و پایان نامه خود با موضوع نماز را به جشنواره ارسال کنند.
,
 
,
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ نماز جماعت به عوامل مختلف از جمله امام جماعت، هیئات و انجمن‌های اسلامی مربوط است، افزود: بهترین راهکار ترویج فرهنگ نماز جماعت از طریق تبلیغات در مدارس است که خوشبختانه هم اکنون در تمامی مدارس امام جماعت حضور داشته و نماز برپا می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به وجود نمازخانه در مجتمع‌های رفاهی و پمپ بنزین‌ها تصریح کرد: باید نظارت‌ها بر نظافت این نمازخانه‌ها افزایش یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نماز به ویژه جماعت گفت: این کار باید از سطح مدارس آغاز شود.