بیش از ۴۰ درصد مدارس گیلان به دست خیران ساخته شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،علی دقیق مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در گفتگو با رسانه ها با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان برای ساخت فضاهای آموزشی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۴ واحد آموزشی با ۷۵ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به آموزش و پرورش استان گیلان تحویل داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه تاکنون در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۱۱ هزار دانش آموز گیلانی سه هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند بود، گفت: زیربنای این تعداد واحد آموزشی بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع است.
,
 
,
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز گیلانی نیز در ۸۰۰ واحد آموزشی غیر دولتی تحصیل می‌کنند.
,
 
,
دقیق در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از سوی استانداری گیلان برای توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: از این میزان اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تأمین و نصب وسایل گرمایشی در مدارس استان گیلان هزینه شده است.
,
 
,
وی افزود: از این اعتبارات ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه میز و صندلی، ۱۱ میلیارد تومان تهیه وسایل هنرستانی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات انفورماتیک هزینه است.
,
 
,
مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان به مشارکت ۳۲۰ خیر مستمر در ساخت مدارس استان اشاره و بیان کرد: این افراد تاکنون ۳۷۰ فضای آموزشی با ۱۵ هزار کلاس درس در استان گیلان احداث کرده‌اند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیران مدرسه ساز در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بیش از ۴۰ درصد اعتبارات هزینه شده برای احداث ۱۴ واحد آموزشی جدید تحویل داده شده به آموزش و پرورش توسط همین خیران تأمین شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیران مدرسه ساز در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بیش از ۴۰ درصد اعتبارات هزینه شده برای احداث ۱۴ واحد آموزشی جدید تحویل داده شده به آموزش و پرورش توسط همین خیران تأمین شده است.