اعلام شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمد اسفندیاری با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: در سال جاری قرار است به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام قرض‌الحسنه (وام ضروری) پرداخت شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به فرایند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود و در ادامه وام به حساب فرد بازنشسته واریز می‌شود.

,

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با شرایط پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه و با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد. همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد و بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد، علاوه بر اینکه سیم کارت بازنشسته درخواست‌کننده باید به نام خودش باشد.

,

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با اقساط تهسیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان خاطرنشان کرد: اقساط در نظر گرفته شده ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: قطعا در ۶ ماه دوم سال جاری فرایند پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی تسریع می‌شود و تا پایان سال ۴۰۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره خواهند بود.

,

اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد تعداد بیشتری از بازنشستگان از وام قرض الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در سال جاری استفاده کنند یا خیر، گفت: اعتباری که امسال برای این مسئله پیش‌بینی شده خاص ۴۰۰ هزار بازنشسته است و امکان افزایش تعداد وام‌گیرندگان وجود ندارد.

]
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، شرایط دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد.