عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌ موقوفات در خراسان جنوبی جای تأمل دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب امروز در دیدار مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، اظهار داشت: خراسان جنوبی علیرغم محرومیت در زیرساخت ها در زمینه موقوفات رتبه بالایی دارد که این موضوع نشان از تدین و انقلابی بودن مردم منطقه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی افزود: این موضوع فرصتی خوبی برای ترویج مبانی دینی و اجرای بخشی از زیرساخت‌های استان از محل وقف است.

,

وی با بیان اینکه اوقاف یک دستگاه درآمدزاست و می‌ تواند در توسعه استان کمک کند، بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ فراوان این دستگاه و موقوفات استان، باید بالفعل شود ولی متأسفانه تاکنون استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها نشده است.

,

قناعت، ضعف زیرساخت‌ها و منابع مالی مردم و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌ موقوفات را از علت های بروز مشکلات در حوزه موقوفات استان دانست و گفت: به عنوان مثال بسته بودن موقوفه شوکت آباد آنهم در ایام نوروز و سیزده بدر خیلی جای تامل است!

,

وی با تأکید بر اینکه باید بیش از گذشته از ظرفیت موقوفات استان استفاده شود، بیان کرد: برای استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه باید به دنبال خلق منابع جدید باشیم و در این راستا باید در این اولین فرصت موقوفه شوکت آباد از این وضعیت خارج و اختلافات بین دستگاهی در این زمینه رفع شود.

,

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از دی ماه امسال مشکلات این موقوفه پیگیری شود تا این باغ تاریخی برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شود.

,

وی در ادامه مزار کاهی در شهرستان سربیشه را فرصت طلایی برای خلق منابع دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و هرگونه هزینه برای رونق گردشگری در این منطقه، سرمایه گذاری برای درآمد زایی بیشتر است.

,

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به محدود بودن منابع دولتی، اظهار داشت: شما باید علاوه براینکه به دنبال جذب منابع دولتی باشید، فکر های جدید و نو در تولید منابع مالی هم داشته باشید.

,

قناعت همچنین در بخش دیگری مصلی المهدی(عج) و آستانه باقریه بیرجند را پیشانی فرهنگی مرکز استان دانست و گفت: برای اجرا و توسعه این طرح‌های فرهنگی علاوه بر اختصاص اعتبار استانی، در سفر دوم رئیس جمهور موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه آستانه باقریه بیرجند باید فازبندی شده و نقشه‌ های آن بروزرسانی شود، تصریح کرد: باید در این طرح کارها به صورت فنی و کارشناسی دنبال شود.

,

به گفته وی؛ جلسه‌ تخصصی ابتدا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و در گام بعدی با حضور شخص استاندار برای اجرای موفق این طرح فرهنگی برگزار خواهد شد.

,

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:در زمینه تغییر کاربری برخی موقوفات در راستای کسب درآمد بیشتر کمک‌های لازم را خواهیم داشت.

,

قناعت بیان کرد: موضوع کمبود نیرو در اداره‌کل اوقاف هم به معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری منتقل شود تا از مرکز پیگیری شود و در عین حال با انتقال و ماموریت نیروها هم موافقت نشود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در این دیدار از ثبت ۲۹ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در استان با نیات کمک به آموزشگاه‌ها، احداث مسجد و حسینیه، عزاداری دهه فاطمیه، اطعام، امور خیریه، امور فرهنگی و غیره خبرداد و گفت: در حال ۱۰ هزار و ۲۱۰ موقوفه در استان وجود دارد.

,

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: بیش از ۱۵ هزار نیت برای موقوفات به ثبت رسیده و در خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه وجود دارد.

,

شایان ذکر است؛ در این دیدار صمیمی مشکلات برخی موقافات استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای حل آنها ارائه شد.

,

انتهای پیام/

]
قناعت با اشاره به اینکه ضعف زیرساخت‌ها و منابع مالی مردم و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌ موقوفات از علت های بروز مشکلات در حوزه موقوفات استان است، گفت: به عنوان مثال بسته بودن موقوفه شوکت آباد آنهم در ایام نوروز و سیزده بدر خیلی جای تامل است!