استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین‌اللهی عصر امروز در بیست‌و‌سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به میزبانی استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران و به‌ویژه ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۶۵، شاهد یک شکوفایی تاریخی در کشورمان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: قبل از زمان انقلاب اسلامی، با وجود جمعیت بسیار کم‌تر کشورمان، اما وضعیت بهداشت و درمان کشورمان نیز بسیار ضعیف و بحرانی بود و رژیم طاغوت به پزشکان هندی و پاکستانی متوسل شده بود.
,
 
,
فعالیت ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور
,
 
,
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۲۰هزار عضو هیأت علمی در حال فعالیت هستند.
,
 
,
عین اللهی گفت: طی ۴۴ سال پس از انقلاب اسلامی ایران، مشکلات متعددی همچون رخدادهای ضدامنیتی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، علمی، نظامی و تکنولوژی توسط دشمنان قسم‌خورده علیه کشورمان جهت جلوگیری از پیشرفت و شکوفایی ایران اعمال شد اما با وجود این دشمنی‌ها، پیشرفت‌های فراوانی به‌دست آمده است.
,
 
,

استان‌های مرزی به دیپلماسی سلامت توجه ویژه کنند

, استان‌های مرزی به دیپلماسی سلامت توجه ویژه کنند,
 
,
وی ادامه داد: در اجلاس اخیر ژنو، با ۹ وزیر بهداشت منطقه دیدارهایی انجام شد که این وزرا بر قدرتمندی ایران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه اذعان و درخواست‌های زیادی برای همکاری‌ داشتند.
,
 
,
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات ارتباطات تنگاتنگی با همسایگان وجود داشته باشد.
]
عین اللهی گفت: استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات ارتباطات تنگاتنگی با همسایگان وجود داشته باشد.