باور «ما می‌توانیم» در دوران دفاع مقدس شکل گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد خاطره شهدا و هچنین امام راحل(ره) و با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: یکی از فرصت‌ها و اولویت‌ها در جهاد تبیین پرداختن به دوره دفاع مقدس است چرا که این دوره به دلیل شرایط زمانی و اینکه انقلاب اسلامی نوپا و تازه تاسیس بود، ویژه است که همه ظرفیت‌های دنیا در مقابل این کشور ایستاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی گفت: شرایط دفاع مقدس به گونه‌ای بود که از لحاظ مطالعات دانشگاهی و آن چیزی که در علم سیاست مطرح است باید پای میز مذاکره می‌رفتیم و با دشمنان مذاکره می‌شد چرا که از نظر مادی هیچ‌گونه آمادگی برای دفاع نبود اما رهبر عظیم‌الشان و بنیانگذار انقلاب اسلامی با کمال احترام با مردم سخن گفت و مردم را به میدان فراخواندند.
,
 
,
سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش انگلیسی‌ها در حاکمیت رضاخان تصریح کرد: برای اینکه ارزش این نظام مقدس به خصوص برای جوانان شناخته و روشن شود، یک مقایسه بین این دوره با دوره رضاخان و جنگ جهانی دوم باید انجام داد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه رضا خان را انگلیسی‌ها روی کار آوردند، عنوان کرد: وقتی صحبت از انگلستان آن روز می‌شود یعنی استکبار جهانی، یعنی بزرگترین قدرت اقتصادی و استعماری آن روز، رضاخان را که یک نظامی قلدر، خون آشام، یک قصاب و یک جلاد را به روی کار آوردند.
,
 
,
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: رضا خان حضور مردم در نیروی دفاعی کشور را منتفی و یک ارتشی را با کمک انگلیسی‌ها با ۱۲۵ هزار نفر کارمند از ایالات مختلف سامان داد.
,
 
,
سلیمانی افزود: جنگ جهانی دوم آغاز و کشور ما در معرض اشغال قرار گرفت، روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از جنوب قصد ورود به ایران را داشتند و رضا خان که در دوره نوجوانی نظامی بوده و یک پادشاه نظامی که لشکرکشی‌های زیادی علیه مردم خود داشت، دستور تسلیم ارتشی را داد که با پول این مردم ۱۲۵ هزار نفر در آن کار می‌کردند.
,
 
,
وی بیان کرد: این دوره باید با جمهوری اسلامی نوپا و تازه تاسیس که ارتش و سپاه پاسداران هم به این معنا وجود نداشت اما با مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه در مقابل متجاوزین ایستاد، مقایسه شود.
,
 
,
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: دستاوردهای دفاع مقدس یک فهرستی بلند و عمیق را شامل شده که باید اندیشمندان و محققان بیش از آن چیزی که تاکنون اتفاق افتاده بر آن تمرکز کنند و برای نسل‌های آینده این دستاوردهای افتخار آمیز را ثبت و ضبط کنند؛ ما در انقلاب اسلامی شعار استقلال آزادی سر دادیم و ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس به استقلال دست پیدا کرده و با لبیک به امام عظیم الشان و رهبر راحل انقلاب اسلامی و درس آموزی از عاشورا و با تفکر علوی در میدان‌ها حاضر و توانست از این مرز و بوم دفاع کند.
,
 
,
سلیمانی با توجه به افتخارات و پیشرفت‌های کشور در جمهوری اسلامی اعلام کرد: یکی دیگر از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که توانست ایران بزرگ و ملت ایران را از یک خطر عظیم، به سلامت عبور داده که با مدیریت ولایت فقیه و با نقش آفرینی که ملت در لبیک به فرمان رهبر انقلاب داشتند همه پشت سر رزمندگان قرار گرفته و حمایت کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دوره افتخار آفرینی بود که باور ما می‌توانیم در این دوره شکل گرفت، گفت: تمام پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی و مهندسی ریشه در این دوران دارد؛ نظام سلطه از چنین ملتی هراس دارد و اگر این ملت در دنیا بلند شد و از ارزش، هویت و دین خود دفاع کرد حتما نظام سلطه از آن هراس دارد.
,
 
,
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به انتشار سند آمریکایی‌ها در خصوص ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اخیرا سندی را منتشر کردند که در آنجا نوشته‌اند برای پیروز شدن یک ملت فقط قدرت اقتصادی و تکیه بر صنایع نظامی کافی نبوده و شرط لازم برای پیروزی برخورداری از روحیه مقاومت بوده و این درس را ملت ایران به جهانیان ارائه کرده است.
,
 
,
سلیمانی با بیان اینکه ابزار دشمنان برای ضربه زدن زدن به این نظام مقدس رسانه‌های معاند هستند که همانند طبل توی خالی فقط صدا دارد و هیاهویی را ایجاد می‌کند، یادآور شد: دستاورد انقلاب درس بزرگی برای امروز ما است که با وجود تمام مشکلات، جوانان این مملکت ایستاده و آن ارزش‌ها را آفریدند، گام دومی‌ها در فداکاری قوی‌تر بوده و اینها ستارگان درخشان و مشعل‌های این مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی هستند.
]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دفاع مقدس یک دوره افتخار آفرینی بود که باور ما می‌توانیم در این دوره شکل گرفت، گفت: تمام پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی و مهندسی ریشه در این دوران دارد؛ نظام سلطه از چنین ملتی که در دنیا بلند شد و از ارزش، هویت و دین خود دفاع کرد حتما هراس دارد.