تصمیم مقتدی صدر برای خروج از پارلمان اشتباه بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی با نشریه فرانسوی «فیگارو» درباره تحولات اخیر کشورش گفت: ما در آستانه جنگ داخلی بودیم، اما دولت عاقلانه و با دقت کار کرد تا به آن مرحله کشیده نشود و من تصمیم گرفتم در آن منازعه‌ها طرف هیچ کسی نباشم.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: عراق چندین دهه است که مسیر خشونت را از انواع خشونت‌های نژادی، فرقه‌ای و مذهبی امتحان کرده است. هر گونه خشونت مردود است و چیزی جز ویرانی و خرابی برای کشور ایجاد نمی‌کند. ما در عراق به ایجاد ارزش‌های دموکراتیک نیاز داریم و نباید تنها به برخی مکانیسم‌های دموکراتیک بسنده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات جریان صدر در تحولات اخیر عراق گفت: اصلاً قصد کودتا یا چنین چیزی وجود نداشت. در نهایت هر دو طرف اشتباه محاسباتی کردند و درگیر خونریزی شدند. همه احزاب سیاسی عاقلانه و منطقی برخورد نکردند و دلیل آن هم تسلیم نشدن در برابر قانون است. اکنون همه طرف‌های سیاسی متوجه اشتباه خود شده‌اند و دانسته‌اند که درگیری اشتباه بزرگی بوده و دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنند. تصمیم مقتدی صدر برای خروج از پارلمان اشتباه بود و به رقبای او اجازه داد تا خلاء را پر کنند و به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شوند.

الکاظمی در پایان تأکید کرد: در صورت تقابل دوباره در منطقه سبز بغداد همه ضرر خواهند کرد. هر جنگ و رویارویی در یک جامعه نمی‌تواند یک برنده و یک بازنده داشته باشد بلکه همه بازنده خواهند بود. کشور با این وضعیت نمی‌تواند جلو برود. برای توسعه نظام و نهادهای آن، دمیدن روح و خون تازه در آنها و امیدبخشی به مردم نیازمند تصمیم گیری سریع هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
نخست وزیر عراق با اشاره به اقدامات جریان صدر در تحولات اخیر عراق گفت: اکنون همه طرف‌های سیاسی متوجه اشتباه خود شده‌اند و دانسته‌اند که درگیری اشتباه بزرگی بوده و دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنند. تصمیم مقتدی صدر برای خروج از پارلمان اشتباه بود و به رقبای او اجازه داد تا خلاء را پر کنند و به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شوند.