انیمیشن‌های خارجی در صدد پیاده‌‌سازی سند ۲۰۳۰ هستند/ خلاء قهرمان پروری برای کودکان در رسانه ملی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیرا مرسلی، منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون به مناسبت روز جهانی کودک در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فقر برنامه های کودک و نوجوان در رسانه ملی مشهود است، بسیاری از کارتون ها و فیلم های سینمایی دهه ۶۰ برای کودکان دهه ۹۰ پخش می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: رسانه ملی نتوانسته نیاز کودک و نوجوان را تامین کند و آنها ناخودآگاه به سمت انیمیشن های خارجی رفته اند.
,
 
,
مرسلی افزود: در سال های اخیر مخاطب کودک نشان داده که از محتواها و برنامه های خوب و باکیفیت رسانه ملی و سینما استقبال می کند.
,
 
,
این منتقد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ما عاشق قهرمان پروری هستند، اما در برنامه های کودک رسانه ملی دیگر قهرمان پروری معنا ندارد که نسل جدید از آن الگو بگیرند.
,
 
,
وی گفت: امروز انیمیشن از فیلم های اجتماعی سینما سبقت گرفته و رکورد را در هنر هفتم جا به جا نموده است، بنابراین محتوای کودک با استقبال مواجه می شود و سرمایه گذاری بر روی آن برگشت پذیر است.
,
 
,
مرسلی ادامه داد: جذابیت کارتون های شبکه پویا که مختص کودکان است، بسیار پایین بوده و بعضا رسانه ملی برای پر کردن این خلا به کارتون های دهه ۶۰ رو آورده است.
,
 
,
این منتقد تصریح کرد: وقتی نیاز کودک با محتوای داخلی تامین نشد و به سمت محتوای غیر بومی رفت، فرهنگ آن کشور را نیز یاد می گیرد و بسیاری از انیمیشن های خارجی با هدف ساخته شده و در صدد پیاده کردن سند ۲۰۳۰ به صورت غیر مستقیم در کشور هستند.
,
 
,
وی افزود: تولید کارهای برجسته در حوزه کودک نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است؛ از این رو برنامه‌سازان دیگر سمت آن نمی‌روند.
,
 
,
مرسلی در خاتمه خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شخصیت کودکان مسئله بسیار مهمی است و ما باید در زمینه ساخت برنامه‌های کودک تجدید نظر کرده و جدی‌تر عمل کنیم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
سمیرا مرسلی گفت: فقر برنامه‌های کودک و نوجوان در رسانه ملی مشهود است، بسیاری از برنامه‌های دهه ۶۰ برای کودکان دهه ۹۰ پخش می‌شود.