۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار آورده سفر وزیر نیرو به حوزه انتخابیه تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  صبح توس؛ اظهار کرد: با دستور وزیر نیرو مقرر شد در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی و اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی مربوط به آبرسانی تربت حیدریه در حیطه تخصیص ۱۰۰ درصدی در سال جاری قرار بگیرد و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ این پروژه به اتمام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان کرد: در خصوص پروژه خط انتقال آب شرب دولت آباد از گلسرا به طول ۸ کیلومتر علاوه بر اعتباری که دارد، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل بند ط به این امر اختصاص پیدا کرد و امیدواریم ظرف دوماه آینده این پروژه هم به اتمام برسد.

,

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: در خصوص مخازن آب شرب مورد نیاز در فیض آباد و شادمهر شهرستان مه ولات تامین اعتبار احداث مخزن ۴۰۰۰ مترمکعبی برای فیض آباد و یک مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی برای شادمهر به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به تصویب رسید و بنا شد از محل تنش آبی ۱۰۰ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال هم از محل منابع استانی مصوب شد.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در مورد عملیات تصفیه خانه شهرک ولی عصر(عجل الله) بنا شد از طریق عقد قرارداد BOT با شرکت های متقاضی خرید پساب هستند از جمله نیروگاه برق راشد پیگیری شود و البته براساس مصوبه قانونی آب مورد نیاز شهرداری ها از محل پساب که حدود ۳۰ درصد است از محل پساب با دستور وزیر تامین شد.

,

وی بیان داشت: در خصوص پست برق فشار قوی مه ولات و تربت حیدریه مقرر شد ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار در سال جاری داشته باشد و در اوایل سال آینده افتتاح شود.

,

زنگنه ادامه داد: علاوه بر روستاهایی که در طرح محرومیت زدایی وجود دارد، ۲۵ روستای دیگر که حدود ۱۰ روستا در منطقه تربت حیدریه و ۱۵ روستا در زاوه و مه ولات که با مشکل آب شرب روبرو هستند،از محل محرومیت زدایی تامین اعتبار می شود.

,

به گفته وی در مورد روشنایی ورودی سه شهرستان تربت حیدریه زاوه و مه ولات و روستاهایی که در مسیر راه اصلی قرار گرفته اند،تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات گذشته تخصیص اعتبار گرفتیم.

,

به گفته زنگنه، در خصوص سایر درخواست ها مقرر شد موارد توسط دفتر وزیر بررسی شود و دستورات لازم اخذ شود، همچنین یک فقره چاه مورد درخواست شهرداری چخماق شهرستان زاوه بود که با دستور وزیر محترم نیرو این مسئله هم حل شد.

,

انتهای پیام/

]
زنگنه گفت: در سفر وزیر نیرو به تربت حیدریه و بررسی مسائل سه شهرستان این منطقه در مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آبرسانی و برق رسانی اختصاص یافت.