نوجوانان زیر آتش بار حملات فرهنگی دشمن؛ راهکار مقابله چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، امروزه اجتماع یک خانواده بزرگ بوده که رفتار همه بر یکدیگر تاثیر گذاشته و همه از هنجارها و رفتارهای یکدیگر تاثیر می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
کودکان از زمانی که به مدرسه می روند با جامعه آشنا شده و ارزش ها و هنجارهای جامعه را شناخته و بر اساس محیط پیرامون خود رفتار کرده و ارزش های خود را در ارزش های هم کلاسی های خود تعریف می کنند.
,
 
,
دوران کرونا این واقعیت را بیشتر از گذشته بر همه آشکار ساخت که جامعه یک خانواده بزرگ بوده و عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند به بهای از دست دادن جان یک فرد باشد، در مسائل اخلاقی نیز همین موضوع صدق کرده و عدم رعایت هنجارها و فرهنگ های فاخر ایرانی- اسلامی تبعات سنگینی برای جامعه داشته که متاسفانه این روزها مدارس ما درگیر آن شده و برخی از نوجوانان و جوانان ما با هنجارهای اصیل جامعه هماهنگ نشده و ساز نوگرایی با ظاهر شیک غربی زده و برخی از نوجوانان و جوانان نیز ارزش های ایرانی – اسلامی را زیر سوال برده و دم از آزادی زیر پرچم غرب می زنند اما ایراد کجاست؟ آبشخور فرهنگی نوجوانان و جوانان چیست؟
,
 
,
, ,
 
,
 
,
امروز فضای مدرسه و جامعه بیشتر از هر چیز تاثیرگرفته از فضای مجازی و حمله هیبریدی دشمن از چندین جانب است، دشمنان فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی با تمام ابزارهای خود اعم از فیلم، عکس، بازی های رایانه ای حرفه ای و بازی های اندرویدی و با تکمیل این پازل در شبکه های اجتماعی ذهن جوانان ما را تسخیر کرده و به معنای واقعی کلمه شستشوی مغزی را انجام داده اند.
,
 
,
این حملات فرهنگی به قدری سنگین و مهلک و آسیب زا است که می تواند مردم را در تمام رده های سنی درگیر کرده و ضربات محکمی به همه جامعه وارد کرده اما از همه مهمتر نوجوانان و جوانان ایرانی را هدف گرفته اند زیرا آنان هستند که جامعه را در آینده خواهند ساخت و اکنون نیز ذهنی مانند یک دشت صاف داشته که می توان بر آن هر چیزی را کاشت.
,
 
,
در شرایط فعلی باید آبشخورهای فرهنگی اصیل ایرانی- اسلامی را دوباره در جامعه مطرح کرد تا نوجوانان و جوانان بتوانند با تکیه بر آن به مصاف فرهنگ مبتذل غرب بروند، فرهنگی که انتهای آن از بین رفتن خانواده و ترویج بی بندوباری و از بین بردن ارزش واقعی زن است اما اکنون با ظاهری زیبا دم از زن، زندگی و آزادی می زند.
,
 
,
به معیشت و فرهنگ معلمان توجه ویژه ای شود
, به معیشت و فرهنگ معلمان توجه ویژه ای شود, به معیشت و فرهنگ معلمان توجه ویژه ای شود,
 
,
در این جنگ تمام عیار با فرهنگ ایرانی- اسلامی معلمان و اساتید دانشگاه افسرهای جنگ بوده و باید به صورت تمام عیار تغذیه شوند، توجه ویژه به معیشت معلمان و اساتید دانشگاه و مهیا کردن محیط علمی و پر از نشاط برای معلمان و اساتید باعث می شود اولین ستون فرماندهی به شدت تقویت شود.
,
 
,
متاسفانه امروز برخی از معلمان و اساتید تبدیل به اولین افرادی شده اند که از فرهنگ ایرانی- اسلامی انتقاد کرده و آن را راهگشای مشکلات امروز ایران ندانسته و طبیعتا شاگردان خود را نیز دلسرد می کنند این در حالی است که اولین راه برای اعتلای آموزش دانش آموزو دانشجو اعتلای معلمان و اساتید است.
,
 
,
توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی
, توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی, توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی,
 
,
اهتمام ویژه به ارزش های مذهبی و ایرانی و آموزش و آشناسازی نوجوانان و جوانان و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات آنان درباره دین داری و مملکت داری یکی از قوی ترین راه های ضربه و پاتک به دشمن است، حضور مسئولان دولتی و حاکمیتی در مدارس و دانشگاه ها و اهتمام ویژه به پاسخگویی مسائل و مشکلات آنان و جذب افراد مستعد در سیستم دولتی و حاکمیتی می تواند انگیزه ها را افزایش داده و به افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت و دین بینجامد، حضور اخیر سخنگوی دولت در بین دانشجویان از این دست اقدامات بوده و باید به صورت سیستماتیک نیز در بین سایر مسئولان نیز تکرار شود.
,
 
,
بازگشتن به ارزش های اصیل ایرانی- اسلامی، آموزش و آشناسازی غزل های حافظ و سعدی و اشعار بی نظیر مولانا، ترویج موسیقی سنتی با نگاه ویژه به عرفان، آشناسازی قیام حضرت اباعبدالله(ع) و آشناشدن جوانان و درگیر کردن آنان با مسائل ظهور از اقداماتی است که می تواند تمام بدنه دانشجویان و دانش آموزان را جذب کرده و جوی آرام و فاخر را برای آموزش فراهم آورد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
حمیرا خدابنده” کارشناس مسئول مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورشی فکری گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه خواندن منابع مختلف از شعر و داستان و قصه گویی ها در ادبیات شفاهی نهادینه شده است گفت: اگر کودکان ما با ادبیات بومی و شفاهی خود مأنوس تر شوند در نتیجه راحتتر با ادبیات کودک آشتی می کنند.
,
 
,
وی افزود: استفاده از منابع خواندنی، بهره مندی از شنیدن شعرهای خوب و قصه های قشنگ برای بچه ها می تواند فرصت خوبی برای آنان باشد تا بتوانند با فرهنگ و زبان مادری خود و با ارزش های جامعه خود بیشتر و بهتر آشنا شوند و یکی از غم انگیزترین اتفاقات در این حوزه عدم آشنایی والدین نسبت به این منابع مطالعاتی و داشته های فرهنگی خودمان است.
,
 
,
لزوم الگوسازی شخصیت های بومی در کودکان و نوجوانان
, لزوم الگوسازی شخصیت های بومی در کودکان و نوجوانان, لزوم الگوسازی شخصیت های بومی در کودکان و نوجوانان,
 
,
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: معتقدم که باید الگوسازی ها را در کودکان و نوجوانان ایجاد و آنها را با داشته های فرهنگی و با شخصیت های خاص ادبی سرزمینشان آشنا کنیم.
,
 
,
خدابنده ادامه داد: کار با کودک به نظر خیلی آسان است و بسیار غم انگیز است که برخی از کارهایی که برای کودکان چاپ می شود باری به هر جهت نوشته شده و به نظرم گمانشان براین است چون برای کودک نوشته می شود می تواند به هر شکل ممکن نوشته شود ولی اینطور نیست. کار برای کودک سهل و ممتنع می باشد یعنی در عین حال که باید با زبان و نگاه ساده بیان شود ولی در عین حال مثل گذشتن از لبه تیز چاقو می باشد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: کوچکترین لغزش می تواند پیامدهای نادرستی را برای کودکان و نوجوانان داشته باشد بنابراین توجه به این نیاز مخاطب و شناخت آن لازمه ورود به کار کودک می باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
اهتمام ویژه به ارزش های مذهبی و ایرانی و آموزش و آشناسازی نوجوانان و جوانان و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات آنان درباره دین داری و مملکت داری یکی از قوی ترین راه های ضربه و پاتک به دشمن است، حضور مسئولان دولتی و حاکمیتی در مدارس و دانشگاه ها و اهتمام ویژه به پاسخگویی مسائل و مشکلات آنان و جذب افراد مستعد در سیستم دولتی و حاکمیتی می تواند انگیزه ها را افزایش داده و به افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت و دین بینجامد، حضور اخیر سخنگوی دولت در بین دانشجویان از این دست اقدامات بوده که باید به صورت سیستماتیک نیز در بین سایر مسئولان نیز تکرار شود.