به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی پارسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به اینکه محور ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد در حال حاضر ۳۴ کیلومتر باند دوم در قطعات سه و چهار و پل شیله این محور در قالب سه کارگاه راه سازی توسط این اداره کل در دست ساخت است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی ادامه داد: با وجود مطالبه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران ساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان که بیشترین طلب آن به پیمانکاران محور زابل- زاهدان اختصاص دارد در حال حاضر تمامی پروژه های راه سازی تحت پوشش این اداره کل فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: اجرای پروژههای راهسازی گران تمام میشود و قیمت تمام شده بالایی دارد و در این راستا تلاش معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل بر پیشبرد پروژه ها به لحاظ فنی و پشتیبانی است و اگر بتوانیم اعتبارات خوبی را اخذ کنیم در تسریع روند اجرای پروژهها بسیار موثر می شود.
پارسی افزود: جاده عامل تاثیرگذار در توسعه هر استان و منطقهای به شمار می رود بنابراین باید برای جذب اعتبارات تلاش و راههای خوب و ایمنی برای تردد مردم ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه با تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۵ پروژه راه سازی در سیستان و بلوچستان شرایط خوبی برای سال جاری خواهیم داشت، گفت: طول کلی محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر نیز ۳۴ کیلومتر باند دوم در دست ساخت است.
پارسی ادامه داد: همچنین این اداره کل تلاش دارد احداث باند دوم در تنها قطعه باقیمانده محور زابل_ زاهدان بطول ۳۰ کیلومتر را در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سالجاری آغاز کند.
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,]