سازمان برنامه و بودجه پرداخت حق مناطق جنگی را متوقف نکند/ قصور سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: برخی از استانهای کشور در دوران جنگ تحمیلی با تمام وجود درگیر جنگ بودند و از خانه و کاشانه شان گذشتند و فرزندانشان را تقدیم نظام کردند.

وی افزود: این استان‌ها عملا هشت سال درگیر جنگ بودند و پس از جنگ نیز ده سال درگیر بازسازی شدند یعنی با وجود گذشت ۱۸ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی تازه به ابتدای خط رسیدند در حالی که این مدت استان‌های مرکزی و غیرجنگی فرصت استفاده‌ از ظرفیت های توسعه ای خود را با دلارهای ارزان قیمت پیدا کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارمندان مناطق جنگ زیر موشک باران و بمب باران خدماتی را به مردم ارائه می کردند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: در حالی که پرداخت حق مناطق جنگی توسط نمایندگان مجلس مصوب شد متاسفانه با حکم یک قاضی اکنون در سازمان برنامه و بودجه در آستانه متوقف شدن  قرار دارد.

وی افزود: به دنبال توقف پرداخت حق مناطق جنگی، در مجلس استفساریه ای صادر کردیم که اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند البته این موضوع از نظر قانونی مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که سازمان برنامه و بودجه فعلا پرداخت حق مناطق جنگی را متوقف نکند زیرا این مشکل حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: پرداخت حق مناطق جنگی حق مردم استان کرمانشاه، نیروهای اداری، نظامی و انتظامی است‌ برهمین مبنا ما باید هرچه می توانیم به این نیروها خدمت کنیم تا زندگی آنها تامین شود زیرا تامین زندگی آنها، ارائه خدمات بهتر به مردم را در پی خواهد داشت.

وی درباره پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان، افزود: قبلا برای بازنشستگان هم پرداخت حق مناطق جنگی را مصوب کردیم اما موضوع عدم پرداخت آن به مشکل کمبود اعتبارات برمی گردد که ناشی از کوتاهی سازمان برنامه و بودجه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: سازمان برنامه و بودجه فعلا پرداخت حق مناطق جنگی را متوقف نکند زیرا با صدور استفساریه ای در مجلس درصدد رفع این مشکل هستیم.