تامین نان ۲۵۰۰ نفر از اهالی روستایی در "مهرستان" در گرو برگزاری انتخابات صنف اصناف!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، "پخت نداریم!" این جمله‌ای است که اهالی روستای ۲ هزار و ۵۰۰ نفره "کهن مگار مهرستان" قریب به یک ماه است از زبان شاطرهای تنها نانوایی روستا می شنوند.

حسینی یکی از اهالی روستا می گوید سهمیه سوخت قطع شده و باید برای تهیه نان به روستاهای اطراف مراجعه کنیم تا پس از معطلی چندین ساعته بتوانیم نان مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

به گفته وی، علت قطع سوخت نانوایی از یک مهرماه تاکنون به این دلیل است که تاریخ پایان کار مجوز مصادف با زمان  انتخابات صنف اصناف شده و تا زمانی که برگزار نشود سوختی تعلق نمی گیرد.

این شهروند ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات به طور کامل مشخص نیست و این درحالیست که علاوه بر ساکنین روستا، اهالی دیگر روستاهای مجاور نیز نان مصرفی خود را از این نانوایی تامین می کردند.

مشکل به اداره صنعت و معدن بر می گردد

بهمن اربابی، دهیار روستای کهن مگار در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون این موضوع گفت: مشکل اصلی مربوط به اداره صنعت و معدن است، به علت اینکه مهلت مجوز کار نانوایی تمام شده و همکاری نمی کند و می گویند پس از برگزاری   انتخابات صنف اصناف اقدام به تمدید پروانه کار می کنند.

وی تصریح کرد: باید اداره صمت بگوید که تکلیف اهالی روستا تا زمان برگزاری انتخابات چیست.
 
تا زمان برگزاری انتخابات جواز کسب صادر نمی شود

اربابی، رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان مهرستان در این خصوص به خبرگار ما بیان کرد: تا زمانی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار و رئیس اتحادیه مشخص نشود، جواز کسب صادر نخواهد شد.

وی افزود: به علت قطع اینترنت زمان برگزاری انتخابات صنف اصناف به تاریخ دیگری موکول شده؛ اما برای حل مشکل مردم با ناحیه نفتی سراوان هماهنگی لازم صورت گرفته که سوخت این نانوایی را همزمان با نانوایی دیگری بدهند.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان مهرستان تاکید کرد: تا زمانی که انتخابات اتحادیه آن هم بر اساس شرایط قانونی برگزار نشود مقرر شد مشکل تامین سوخت این واحد صنفی رفع شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکل به اداره صنعت و معدن بر می گردد, مشکل به اداره صنعت و معدن بر می گردد,
,
,
,
,
,
, تا زمان برگزاری انتخابات جواز کسب صادر نمی شود, تا زمان برگزاری انتخابات جواز کسب صادر نمی شود,
,
,
,
,
,
,
,
]
این روزها در حالی اهالی روستایی در مهرستان برای تهیه نان سرگردان هستند که گفته می شود عدم تمدید مجوز کار از سوی اداره صمت دلیل اصلی تعطیلی نانوایی است.