پیش بینی برداشت ۶ هزارتن شلتوک در مزارع برنج کهگیلویه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرآورده‌هاى کشاورزى اعم از محصولات زراعى و دامى که اصطلاحاً به آنها تولیدات کشاورزى اطلاق مى‌شود، در بدو امر به‌خاطر تأمین اساسى‌ترین کالاهاى مورد نیاز بشر یعنى مواد غذائى حائز اهمیت است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در کشور ما نیز تولید محصولات کشاورزى و همچنین مسئله جمعیت به ‌ویژه در سال‌هاى اخیر مورد توجه قرار گرفته است این روزها برداشت برنج در شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز شده و کشاورزان زیادی در این راستا اقدام به برداشت دسترنج خود می کنند.

,

در همین خصوص رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به سطح زیر کشت برنج در این شهرستان گفت: از اوایل تیرماه کار نشاء برنج در۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز  و تا اواسط مرداد ماه کار کشت به پایان رسید.

,

حکمت الله نریمانی افزود: همجواری زمین ها زیر کشت برنج  در کنار رودخانه مارون، جن و ... و همچنین خاک خوب موغوب موجب شد که ارقام پرمحصولی مانند فجر، طارم، شمیم، چمپای محلی پا کوتا در این شهرستان کشت  شود.

,

وی با بیان اینکه ارقام کم محصولی مانند چمپا و گرده محلی نیز در کهگیلویه کشت می شود تصریح کرد: که پیش بینی می شود در هر هکتار بین ۵ تا ۸ تن شلتوک از این ارقام کم محصول برداشت شود.

,

وی به شرایط مناسب آب و هوایی در فصل کشت  اشاره کرد و ابراز داشت : استفاده از بذر مناسب ، برگزاری کارگاه  و کلاس های ترویجی برای کشاورزان، حضور کارشناسان کشاورزی در مزارع  که از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده سبب شد  امسال شاهد برداشت خوبی باشیم.

,

نریمانی در پایان عمده پراکنش کشت این محصول را منطقه دشمن زیاری، چاروسا و ...  از توابع این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: کار برداشت برنج  از نیمه دوم مهرماه در شهرستان آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و  برنج تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصرف کشاورزان، در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز به فروش می رسد.

,

انتهای پیام/

]
نریمانی گفت: پیش بینی می شود در هر هکتار بین ۵ تا ۸ تن شلتوک از ارقام کم محصولی مانند چمپا و گرده محلی برداشت شود.