صرفه جویی ۶۰ هزار برگ کاغذ با الکترونیکی شدن پرونده های درمانی در خراسان شمالی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از سال 98، بیمه سلامت استان با همکاری علوم پزشکی استان جزو استان های پیش رو بوده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد پرونده ها در استان به صورت الکترونیکی مبادله می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک ,

رعنایی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن نسخه نویسی، در مصرف کاغذ صرفه جویی شده است، افزود: علاوه بر این از سلیقه ای عمل کردن در پرونده های درمانی جلوگیری و دقت و سرعت کار را بالا می برد.

,

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 تعداد یک میلیون و ۲۴۳ هزار نسخه، در سال 1400 تعداد این نسخه ها به یک میلیون و 399 هزار و در سال جاری تاکنون 845 هزار نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده که با مقایسه با نیمه نخست سال گذشته 145 هزار نسخه افزایش پیدا کرده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای طرح پوشش بیمه ای مناطق محروم از دی ماه سال گذشته تاکنون 6 میز خدمت جهادی در این مناطق برگزار شده است که 30 هزار نفر صدور اولیه بیمه ای داشتند و 31 هزار نفر تمدید بیمه شدند.

,

رعنایی با بیان اینکه در بیمه سلامت استان تعداد  ۷۰۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند، گفت: از این تعداد ۴۵۰ هزار نفر روستاها، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و 166 هزار و 500 نفر نیز در بجنورد، آشخانه، شیروان و اسفراین تحت پوشش بیمه همگانی رایگان هستند.

,

وی بیان داشت: همچنین ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ نفر کارکنان دولت، 27 هزار و 400 نفر سایر اقشار مددجویان کمیته، خانواده شهدا و ایثارگر، بهزیستی و بعضی از ادارات و بانک ها و 6 هزار نفر بیمه شده ای که سالانه مبلغ یک میلیون و 104 هزار تومان پرداخت می کنند.

,

رعنایی با اشاره به اینکه 14 هزار و 916 نفر از کمیته امداد به بیمه سلامت استان معرفی شدند، افزود: بعد از پایش های صورت گرفته هشت هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و مابقی نیز پیش از این تحت پوشش بیمه روستایی بوده اند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
محسن رعنایی گفت: پیش از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی ماهانه ۶۰۰۰ پرونده درمانی با هر پرونده 10 برگ کاغذ که شامل 60 هزار برگه کاغذی بود، در بین بیمارستان ها و بیمه جابجا می شد، که بعد از اجرایی شدن این طرح تعداد این برگه ها به کمتر از یک هزار برگ در ماه یا دو درصد رسیده است.