لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به بافت تاریخی شهر کرمان و مزار مطهر حاج قاسم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیاز به توجه، کمک و حمایت جدی دارد، گفت: در این سه حوزه، وزارت خانه اقدامات بسیار بزرگی را باید انجام دهد که اولین مأموریت حفظ میراث و آثار گذشتگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مأموریت دوم تبیین و ترویج در حوزه گردشگری است که در این عرصه باید به بهترین وجه، فرهنگ، هنر و سلیقه ها ترویج و منتقل شوند.

,

وی با اشاره به اینکه مأموریت سوم در حوزه صنایع دستی است، بیان کرد: وقتی سه بخش مورد توجه قرار گیرند، پیشرفت هایی را می توانیم شاهد باشیم.

امام جمعه شهر کرمان تأکید کرد: اگر به فرهنگ به طور جدی توجه شود، میراث هایی را می توان برای نسل های بعد گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:  توجه ویژه به بافت تاریخی کرمان مد نظر قرار گیرد و به ویژه مسجد امام خمینی که در بافت قدیم است و بیش از ۹۰۰ سال سابقه و قدمت دارد، نگاه جدید برای احیا این بنا اتفاق بیافتد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: یکی از جاهای گردشگری مهم که مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند همین اماکن و بافت تاریخی است و همچنین با توجه به اینکه مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان قرار دارد از سوی وزارت خانه در این زمینه کمک شود تا توجه خاص به این مسئله صورت گیرد.

,
,
,
,
,
,
,

محمدرضا پور ابراهیمی در این دیدار گفت: به واسطه مزار مطهر شهید سلیمانی بیش از صد کشور به استان کرمان سفر کرده اند و از همین سو درخواست داریم که وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نگاه ویژه ای به گردشگری مقاومت در کرمان داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطالبه مردم کرمان این است که حریم برخی از بناهای تاریخی تجدید نظر شود و همچنین درخواست توجه ویژه وزارت خانه به مرمت و احیا بافت فرسوده کرمان را داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاکنون مشکلات ورودی باغ شاهزاده ماهان بین وزارت میراث فرهنگی و راه و شهر سازی برطرف نشده است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
حسن علیدادی سلیمانی گفت: با توجه به اینکه مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان قرار دارد از سوی وزارت خانه در این زمینه کمک شود تا توجه خاص به این مسئله صورت گیرد.