"من جابر هستم" در جشنواره البرز به روی صحنه می رود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فتحی، نویسنده و زهرا فتحی، کارگردان نمایش "من جابر هستم" برگزیده جشنواره صاحبدلان از ۹ آبان تا ۹ آذر ماه در سراسر استان البرز برای جشنواره "البرز قوی" به روی صحنه می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این نمایش تنها نماینده البرز برای اجرای صحنه ای در مسیر نجف تا کربلا در پیاده روی عظیم کربلا بود.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: این نمایش در کربلا به زبان عربی بر روی صحنه رفت، اما برای جشنواره صاحبدلان به زبان فارسی بازنویسی شد.
,
 
,
این نویسنده افزود: این نمایش برای جشنواره البرز قوی به مدت ۱۰ روز در ۱۰ نقطه استان به روی صحنه می رود.
,
 
,
فتحی تصریح کرد: در این نمایش برش هایی از زندگی جابر اولین زائر اربعین به تصویر کشیده می شود.
,
 
,
وی گفت: این تنها یک زیارت معنوی نیست بلکه درس هایی در زیارت جابر وجود دارد که برای ما می تواند الگو باشد.
,
 
,
این هنرمند به داستان نمایش اشاره و تصریح کرد: برش اول داستان؛ به قصه تقیه جابر و مشورتش با همسر پیامبر (ص) و ام سلمه برای بیعت با فرستاده معاویه جهت نجات مردم طایفه اش بنی سلمه و بلافاصله شکستن بیعت می پردازد.
,
 
,
وی گفت: برش دوم نمایش، دیدار جابر با معاویه و مناظره با او و دفاع از اهل بیت (ع) است و برش سوم معرفی جابر که از صحابه پیامبر اکرم (ص) بوده و پدرش نیز در جنگ احد به شهادت می رسد و در انتهای نمایش رفتن به کربلا با پای پیاده در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) را روایت می کند.
,
 
,
این هنرمند ادامه داد: زبان هنر در بیان ارزش های دینی و معنوی بسیار تاثیرگذار است و در عصر کنونی بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با نسل جوان است.
,
 
,
فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر در البرز گمنام اما در کشور شهره هستند؛ امیدوارم مسئولین به این هنر بها دهند تا هنرمندان بومی هنر را در استان خود عرضه کنند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
مهدی فتحی گفت: نمایش "من جابر هستم" از ۹ آبان تا ۹ آذر ماه در سراسر استان البرز برای جشنواره "البرز قوی" به روی صحنه می رود.